#TRAGEDITAHFIZ : BERMAIN-MAINLAH KAMU BERSAMA BIDADARI DISANA - Tunsha Ayunie Punya Belog

September 17, 2017

#TRAGEDITAHFIZ : BERMAIN-MAINLAH KAMU BERSAMA BIDADARI DISANA

#TRAGEDITAHFIZ : BERMAIN-MAINLAH KAMU BERSAMA BIDADARI DISANA - Awalnya nak tulis mengenai kronologi kes. Tapi sebab menyalahi akta undang-undang, lupakan hasrat. Punyalah sedih bila baca kronologi tu. Menggigil rasa.

Mana tidaknya, suspek-suspek yang terlibat baru berumur lebih kurang sebaya adik-adik Auni. Yang paling terkesan, budak berumur 12 tahun antara suspeknya ! Ya Allah..... dunia makin kejam. Apalah yang ada dihati mereka?

Kalau Auni nak speku, Auni rasa macam ada udang disebalik batu. Bukan kerana balas dendam. Boleh jadi ada orang lain yang menyuruh budak-budak ni buat kerja. Hmm... itu kalau Auni nak speku la. Tapi semua tu kerja polis. Minta-minta mereka benar-benar menemui kebenaran. Entahlah, rasa macam tak logik, sebab kena ejek sampai membunuh. Haih....


Buat keluarga-keluarga mangsa, harap bertabahlah dan redha sepenuhnya. Mereka ini insyaAllah akan membimbing anda semua ke syurga. Biarlah mereka bermain-main di'sana'. Sekurangnya mereka tidak akan menerima ujian dan fitnah serta maksiat dunia. Memang pedih untuk ditelan, tetapi terimalah Qada dan Qadar Allah ini dengan terbuka.

Semoga roh mereka semua dicucuri rahmat-NYA. Ameen.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.