CARA BLOCK ORANG YANG SUDAH BLOCK KITA DI FACEBOOK - DARI JARI NOVELLA

September 27, 2017

CARA BLOCK ORANG YANG SUDAH BLOCK KITA DI FACEBOOK

CARA BLOCK ORANG YANG SUDAH BLOCK KITA DI FACEBOOK - Sebagai manusia, adakala dalam media sosial pun ada yang buat kita rasa tidak serasi dengan kawan-kawan kita di alam maya ini. Ada yang mengambil langkah untuk "block" Friend list.


Auni dah banyak kali kena block, mungkin sebab sikap Auni kot? Well... kita tak boleh nak puaskan semua orang kan? Bagi Auni, kalau yang serasi berkawan dengan Auni, alhamdulillah. Kalau tidak, Auni tak ada isu untuk itu. Nak putus ukhwah, silakan.

So, Auni saja nak share macam mana nak block orang yang sudah block kita. Apa manfaatnya? Tak ada manfaat apapun *haha* .. But sometimes bila kita kena block, ada satu rasa tak best disitu. So kita pun macam nak buat perkara sama, kan? Ok, Auni saja nak share, mana tahu ada manfaat pulak untuk korang.


Mula-mula, korang klik pada simbol (?) .



Kemudian, pilih PRIVACY SHORCUTS.



Klik pada option : 
HOW DO I STOP SOMEONE FROM BOTHERING ME?



Korang akan nampak satu kotak nama untuk korang block. Letak lah nama sesiapa yang korang nak block tu.



Timbul pulak kotak ni. Klik butang BLOCK.
Siap!

Entri ni sama sekali bukan niat menghasut atau menggalakkan sesiapa untuk berputus-putusan sesama kawan ya? Sekadar perkongsian andai ada yang rasa tuto ini bermanfaat. Pesanan terakhir buat penaja, BLOCK di Sosial Media bukanlah pengakhiran ukhwah di dalam silaturrahim.

Terima kasih sudi baca.

2 comments:

  1. haha, block je senang cite dari bergaduh membazir masa. ramai je yang nak kawan dengan kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. lately ni memang sha xde hati pun kalau kena block... banyak benda penting kena fikir..

      Delete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.