PERLUKAH BLOGGER RASA SAKIT HATI DENGAN REZEKI ORANG LAIN? - Tunsha Ayunie Punya Belog

August 28, 2017

PERLUKAH BLOGGER RASA SAKIT HATI DENGAN REZEKI ORANG LAIN?

PERLUKAH BLOGGER RASA SAKIT HATI DENGAN REZEKI ORANG LAIN? - Sebagai manusia, sifat dengki dan irihati itu perkara yang biasa bagi Auni. Untuk positif, adalah dari diri kita sendiri, bukan mengharapkan positif itu datang sendiri.

Sebagai blogger, kadangkala ada rasa iri bila blogger lain dapat job besar-besar. Kita nak dapat satu job kecik pun susah. Persoalannya, perlu ke dengki? Menyatakan provokasi dan sebagainya?


Untuk mendapatkan job, para blogger perlu sentiasa positif dan aktif di media sosial. Rezeki itu memang tidak datang bergolek, tapi boleh je kita usaha lebih dari segi penulisan dan lain-lain kan? Auni sendiri tak expect ada PR yang masih lagi nak bagi job pada Auni, walaupun bukan paid-job, Auni tetap anggap ianya sebuah rezeki.

Aura positif itu sentiasa melipatgandakan rezeki Auni (so far).

Auni pernah update status like.... "Kalau dapat job dari Rempah Ratus Mak Siti kan best, sebab kakak suka memasak" .. Ini antara status yang positif dimana kita berharap. Mana tahu ada PR mana-mana yang sudi hulur kita untuk review, kan kan?

Daripada setiap masa asyik provok blogger lain, tak best jugak. Bila hari-hari negatif, orang pun makin meluat. Auni admit, Auni pernah rasa how goes bila orang meluat dengan kita. *haha*

Entri ini random je memandangkan Auni masih mencari bahan menulis.
Terima kasih sudi baca :)

10 comments:

  1. Yakin ada rezeki dari allah...sabar tu penting...jangan penyakit hati ni singgah kat diri kita semua..amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin... moga2 kita yang lain kekal positif.

      Delete
  2. setuju sangat.. lain orang lain rezekinya kan :D

    ReplyDelete
  3. Betul tu. Tak perlu nak busuk hati dengan rezeki blogger lain. Sabar jela, rezeki kau ada nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak ni lagilah dengan jobless bagai. Nak belanja pun depend dengan duit ads yang berapa sen sangat, but still belajar bersyukur. Yang pelik, blogger yang mengeluh ni ada gaji basic pun nak mengeluh. Rezeki blogger ni bukan sama rata. haaa kan dah panjang bebel.

      Delete
  4. Tusebab jangan mula. Dah mula susah cari ubat..

    ReplyDelete
  5. Rasa nak dapat benda yang sama tak salah.. tu permulaan kepada usaha.. tapi jangan lah beriya nak jatuhkan atau burukkan seseorang.. tu salah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terlalu menyindir atas rezeki orang lain pun salah :)

      Delete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.