MISTERI ANNELIESE MICHEL PART 1

MISTERI ANNELIESE MICHEL PART 1 - Korang pernah tengok filem The Exorcism of Emily Rose? Sebenarnya filem ni dibuat berdasarkan kisah benar tau. Di alam nyata, Emily Rose yang sebenarnya adalah Anneliese Michel. 

Awalnya, ibu Anneliese tidak mengizinkan filem ini dibuat. tapi demi duit, apa orang kisah kan? So pembikinan filem itu diteruskan. Apa yang Auni baca, ibu Anneliese ni memang tak tonton langsung cerita tu. Well... perkara sensitif kot, lebih-lebih mengaitkan tentang kisah benar tentang anak dia.


So, siapa Anneliese ni? Ok, dia ni pernah dirawat di hospital mental. Kematian dia agak misteri jugak lah tapi mendapat perspektif yang berbeza antara ahli sains dengan ahli agama (paderi gereja). Setelah melakukan autopsy dan postmortem, ahli sains (doktor) mengesahkan kematian Anneliese ni disebabkan kurang nutrisi dan dehydration.

Disebabkan Anneliese ni pernah mendapat rawatan sebagai pesakit psikatrik, doktor berpakat mengatakan kejadian menimpa Anneliese mungkin juga disebabkan ubat yang dia ambil, so dia berhalusinasi hingga membunuh diri.

Lain pulak pendapat oleh paderi-paderi. Mereka mengatakan bahawa Anneliese telah dirasuk kuasa jahat.  Haaa.. kisah dia panjang jugak. Nanti Auni sambung.

Curious tak?
MISTERI ANNELIESE MICHEL PART 1 MISTERI ANNELIESE MICHEL PART 1 Reviewed by Tunsha Ayunie on August 02, 2017 Rating: 5

1 comment

  1. Uuu.. first time tau pasal ni.. ingat emily rose just a design

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.