MAKAN NASI LEMAK ROYALE KEDAH AMPANG - DARI JARI NOVELLA

August 06, 2017

MAKAN NASI LEMAK ROYALE KEDAH AMPANG

MAKAN NASI LEMAK ROYALE KEDAH AMPANG - Auni suka layan Youtube makan-makan. Especially bila lapar. Satu hari tu layan video Selera Bajet, dia makan Nasi Lemak Royale. Kalau orang bukan pure Kedah macam Auni, memang ingatkan nasi tu memang nasi lemak lah kan? 

Auni sebenarnya agak frust sebab tadi dah snap gambar, tiba-tiba not available. Tekanan kejap. Kalau boleh taknak guna gambar orang, tak puas katanya. Yelah, entri dari pengalaman kita so, sepatutnya guna gambar sendiri. Sobssss

Sumber : Bangsarbabe.com

Tadi kali pertama jejak kaki ke Restoran Nasi Lemak Royale Kedah di cawangan Ampang berdekatan Taman Dagang. Awalnya rasa macam tak jadi pergi sebab orang ramai sangat-sangat. Beratur! Tapi, alhamdulillah servis dia agak cepat uolsss. Tak perlu tunggu lama-lama.

Menyediakan 5 jenis kuah dan pelbagai jenis lauk dan sayur, Nasi Lemak Royale bukanlah nasi lemak yang biasa kita makan. Lebih kepada nasi kandar sebenarnya. 

Auni sempat pesan ayam goreng, sayur kobis dan bendi, serta kuah campur. Dah macam terkena ganja, rasa nak makan lagi. Sedap sangat. Cukup rasa pedas, manis, masin dan berempah. Lepas makan comfirm berpeluh. Hehe.

Sumber : Sherry Aljufri

NASI LEMAK ROYALE KEDAH

ALAMAT
8500, Jalan Ampang Putra, Kampung Pandan Dalam, 55100 Kuala Lumpur, Selangor, Malaysia

NO.TEL
+60 11-1525 2609

2 comments:

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.