SINOPSIS RAMADAN TERINDAH NURANI (CEREKARAMA TV3) - DARI JARI NOVELLA

June 04, 2017

SINOPSIS RAMADAN TERINDAH NURANI (CEREKARAMA TV3)

SINOPSIS RAMADAN TERINDAH NURANI (CEREKARAMA TV3) - Walaupun tak suka sangat dengan Izara Aishah ni, tapi aku akui lakonan dia selalu dapat mencuri hati aku. Sebak jugak tengok dia berlakon dalam Cerekarama TV3 ni tadi. Aku tak sempat tulis sinopsis sebab penat sangat kekdahnya.

Pengarah pula dari Ellie Suriaty, seorang pengarah yang bagi aku agak hebat jugak dalam pembuatan drama. Apakah kisah tentang Ramadan Terindah Nurani? Jom baca sinopsis. Yang tak sempat tengok tu tunggu je la kot-kot ada yang baik hati upload dalam Youtube.


JUDUL : RAMADAN TERINDAH NURANI
TARIKH / MASA : Sabtu, 3 Jun 2017, 10.00 malam
SLOT : Cerekarama TV3
PENGARAH : Ellie Suriaty
TERBITAN : Enuja Production Sdn Bhd
PELAKON : Izara Aishah, Amar Asyraf, Pablo Amirul, Chacha Maembong, Ku Fridah, Wilma Muhammad, Azri Iskandar, Putri Lurvna, Raffi, Kunie

SINOPSIS
Nuraini @ Nurani seorang gadis yatim piatu dan membesar sebagai seorang gadis yang cantik. Dia dibesarkan oleh ibu saudaranya. Dia mengenali seorang lelaki bernama Rafiq dan akhirnya mereka berkahwin. Tanpa Nuraini sedar, Rafiq memperisterikannya sekadar ingin menjadikannya orang gaji di rumah. Selain itu, Nuraini disuruh menjaga ibubapa Rafiq yang nyanyuk dan uzur.

Nuraini tabah menghadapi segala liku dan dugaan. Ibubapa mertuanya langsung tidak mengenali Nuraini sebagai menantu. Pada mereka, Nuraini hanyalah seorang pembantu rumah. Walaupun ibu mertuanya lumpuh, panas baran dan cerewet, Nuraini tetap menjaga kedua ibubapa mertuanya dengan seikhlas hati.

Beberapa ketika, Rafiq membawa pulang seorang isteri baru yang dikahwininya di London. Rafiq memperkenalkan Nuraini kepada isteri barunya sebagai pembantu rumah. Hubungan rumahtangga Rafiq bersama isteri keduanya tidak lama setelah kemunculan Samad.

________________________________

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.