SINOPSIS DRAMA KETUPAT TERAKHIR (TV3) - Monolog Aku Cuma Di Kiri

June 21, 2017

SINOPSIS DRAMA KETUPAT TERAKHIR (TV3)

SINOPSIS DRAMA KETUPAT TERAKHIR (TV3) - Assalamualaikum wbt. Hai korang! Nak raya ni ada yang start balik kampung ke? Aku balik sehari je kot sebab ada dialisis. Maklumlah aku tak boleh pergi tempat jauh lama-lama.

Hmm...bila hari raya ni, aku memang suka tengok TV je. Entah, takde feel nak kehulu kehilir sangat sebab mood terpesong gara-gara sakit. Bila tengok iklan, aku macam stress pulak hari raya TV asyik nak tayang cerita KL Gengster la, Tron la.. haih.... takde dah ke drama raya yang menarik sempena raya ni?

Sekali tadi nampak iklan, cerita Nabila Huda berlakon. Aku peminat lakonan Nabila Huda sebab dia berlakon kan sangat real! Sebenarnya drama ni dah ditayangkan tahun lepas, cuma aku baru perasan tahun ni. Sobssss.. Untuk tahun ni rasanya tayangannya untuk raya kedua.


JUDUL : KETUPAT TERAKHIR
SIARAN : TV3
PENGARAH : Rashid Sibir
TERBITAN : Rashbir Media Sdn Bhd
PELAKON : Azhan Rani, Nabila Huda, Fauziah Nawi, Norlia Ghani, Haeryanto Hasan, Sheera Iskandar, Wan Sharmila

SINOPSIS
Mak Nen sentiasa mengenang saat-saat dia bahagia bersama satu-satu anak tunggalnya, Rahim. Selepas berkahwin, sikap Rahim berubah. Mak Nen bernekad tahun ini dia mahu beraya dengan Rahim. Dan pada malam raya, Rahim dan isterinya Dira akan berangkat ke Paris.

Dengan pertolongan Wahid, seorang pemuda yang selalu membantunya, Mak Nen pergi ke Kuala Lumpur. Mak Nen menumpang kereta Wahid ke sana.

Setibanya di rumah Rahim, orang gaji mereka memberitahu yang mereka sudah pergi keluar negara. Betapa hancurnya hati Mak Nen. Wahid mengajak Mak Nen pulang semula ke kampung.


Rahim pula, telah sedar bahawa dia telah banyak membuat dosa terhadap Mak Nen. Dia ingin bertemu ibunya itu demi menebus  dosa. Adakah Rahim berjaya bertemu dengan Mak Nen?

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.