JANGAN JANJI GAJI YANG TINGGI JIKA TIDAK MAMPU BAYAR - Monolog Aku Cuma Di Kiri

June 06, 2017

JANGAN JANJI GAJI YANG TINGGI JIKA TIDAK MAMPU BAYAR

JANGAN JANJI GAJI YANG TINGGI JIKA TIDAK MAMPU BAYAR - Disebabkan kerja sebelum ini tuan suami hanya bertahan sebulan sebab company  dia kerja dah nak tutup kedai, aku mengambil inisiatif supaya tidak mewar-warkan sangat yang tuan suami ada kerja baru.

Aku biarkan je dia bekerja. Alhamdulillah, kerja yang tak perlu masuk office, hanya perlu menjadi team leader dan hanya perlu membimbing pekerja (awalnya itu tugas yang diberikan). Tetapi bila agak susah mencari pekerja yang betul-betul serius, tuan suami ambil amanah orang lain untuk cari prospek dari rumah, dan ramai pelanggan yang ingin bekerjasama.

Majikan tuan suami berpuas hati bila syarikat dia dikenali. Tapi apa yang menyakiti tuan suami dan tentulah aku sendiri, adalah bila majikan tidak bayar gaji. Gaji yang dijanjikan adalah RM3000, sebagai Marketing Manager. Tetapi selama 2 bulan tuan suami bekerja, hanya sekali dibayar gaji. Itupun RM600 sahaja. Lepas tu majikan mendiamkan diri, alkisah konon minta diberi masa. Okay, tuan suami akur.

Tetapi si majikan bersikap tidak profesional apabila cuba menyalahkan tuan suami. Ada je tak kena. Padahal tuan suami dah minta kurang sikit gajinya, sebab kesian tengok majikan yang ada masalah cash flow.

Entahlah, aku hanya harap keajaiban je sekarang ni. Tuan suami makan minum tak tentu sebab punyalah fokus buat kerja. Ini pulak yang dia dapat.

Dugaan :)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.