Header Ads

FIDYAH DAN ZAKAT SUDAH DITUNAIKAN

FIDYAH DAN ZAKAT SUDAH DITUNAIKAN - Jadi seorang aku bukannya senang. Kadang-kadang cemburu jugak dengan insan normal yang boleh lakukan ibadah macam biasa. Dah beberapa tahun, aku tak mampu berpuasa walaupun aku tak uzur. Aku hanya puasa waktu aku takde dialisis je.

Alhamdulillah, haritu tuan suami dah laksanakan tanggungjawab dia. Sebelum ini tak mampu nak bayar fidyah. Ini ada rezeki sikit, tuan suami pergi bayar. Perasaan lega tu tak dapat aku gambarkan. Jujurnya, walaupun ada hari aku berpuasa, tuan suami tetap bayar fidyah untuk sebulan.


Selain bayar fidyah, tuan suami dah tunaikan tanggungjawabnya membayar zakat fitrah. Alhamdulillah, tahun ni awal. Tahun lepas dah hujung-hujung habis puasa baru terbayar. Hmm.. dulu, aku tak pernah ambil tahu pasal pembayaran zakat ni. Maklumlah, hidup lebih mahu enjoy dari belajar saham akhirat.

Semoga hidup kita semua diberkati Allah SWT. Sekian.

1 comment:

  1. Alhamdulillah,,telah tunaikan.moga sis terus diberikan kekuatan,

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.