EPISOD AKHIR ANDAINYA TAKDIR (TV3) - Tunsha Ayunie Punya Belog

June 23, 2017

EPISOD AKHIR ANDAINYA TAKDIR (TV3)

EPISOD AKHIR ANDAINYA TAKDIR (TV3) - Rasanya malam tadi trending paling atas mesti drama Andainya Takdir kan? Drama ni mendapat liputan gara-gara sikap seorang lelaki bernama Airil yang mempunyai gangguan mental yang dinamakan Othello Syndrom .


Andainya Takdir adalah sebuah drama garapan Along Kamaludin dan skrip oleh Wan Mahani dimana kisah dalam drama ini merupakan kisah yang benar yang telah diceritakan kepada Wan Mahani. Yang aku tahu, selepas drama ini ditayangkan, ramai yang membuka pekung bahawa mereka juga pernah ada ditempat Fatihah.



Ramai tak yang berpuas hati dengan ending semalam? Aku agak berpuas hati sebab akhirnya Fatihah menjadi bijak dengan meminta cerai. Aku nangis tau semalam sebab terlalu menjiwai watak si Fatihah ni. Apa yang berlaku dalam episod akhir memang boleh dikatakan membuat penonton lega. Hehe..

Antara point yang best semalam bila..

  1. Zali (sepupu Tihah) tumbuk Airil kaw-kaw punya.
  2. Mak bapak Tihah dah tahu cerita lepas tu tak bagi Airil jumpa Fatihah.
  3. Muhsin tumbuk Airil sebab frustrated tak dapat Tihah.
  4. Lin kena cekik dengan Airil lepas dia bagitahu dia yang letak bungkusan kuning bawah bantal.
  5. Mak Airil kena lempang dengan bapak Airil.
  6. Mak Airil dengan Lin menyesal dengan perbuatan diorang.
  7. Airil kena tangkap polis.
  8. Akhirnya bercerai tapi masih berbaik.
Korang puas hati tak dengan ending semalam? Aku tak pernah miss satu episod pun sampai boleh menjiwai terus perasaan Fatihah. Oklah korang, hati-hati dalam perjalanan ke kampung. 

Selamat menyambut HARI RAYA AIDILFITRI. MAAF ZAHIR DAN BATIN.

2 comments:

  1. Alhamdulillah kak wan mahani mmg bagus Dalam skrip2 ni. Sampai viral citer ni jadinya

    ReplyDelete
  2. Ok la ending dia macam tu....berpijak di bumi yg nyata dan bukan harapan palsu...

    Adakala melepaskan itu membuatkan kita bahagia

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.