ANAK YATIM PIATU INI DIGANTUNG SECARA TERBALIK DI KIPAS SILING DAN DIGIGIT BADANNYA - Monolog Aku Cuma Di Kiri

May 05, 2017

ANAK YATIM PIATU INI DIGANTUNG SECARA TERBALIK DI KIPAS SILING DAN DIGIGIT BADANNYA

ANAK YATIM PIATU INI DIGANTUNG SECARA TERBALIK DI KIPAS SILING DAN DIGIGIT BADANNYA - Sebak aku tengok video budak ni. Nama pun budak, tapi rasanya tak perlulah sampai buat macam tu. Aniaya anak yatim macam tu sekali. Budak perempuan pulak tu. Sumpah seranah aku dalam hati tengok kekejaman manusia yang bergelar bapa saudara kepada kanak-kanak itu.


Budak ni yatim piatu dan tinggal dengan bapa saudara dia. Asalnya budak perempuan itu hanya mencuri beberapa biji kentang. Sampai ke pengetahuan bapa saudara di, terus dia diseksa. Kaki dia diikat di kipas siling, kemudian belakang badannya digigit-gigit. Kejadian ini berlaku di Baghdad, Iraq pada April lalu.

Kini, lelaki-lelaki kejam yang bergelar 'bapa saudara' itu sudah ditahan, dan kanak-kanak malang itu pula dibawah perlindungan jabatan kebajikan.

Sedih tengok, sampai hati jantan-jantan tak guna ni buat seorang kanak-kanak perempuan yang tiada ibubapa sehingga macam tu. Takde perasaan !

Sumber : The Reporter.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.