April 21, 2017

BUDAK 7 TAHUN TERJUN MENGGUNAKAN PAYUNG HUJAN

BUDAK 7 TAHUN TERJUN MENGGUNAKAN PAYUNG HUJAN - Nak tergelak pun ada baca berita ni. Sebab kisahnya persis zaman aku kanak-kanak dulu. Aku terlalu tergoda dengan cerita dongeng yang aku tengok dekat TV. Contohnya, Doreamon. Aku anggap pintu almari bilik aku sebagai 'Pintu Suka Hati' . Haihh...


Berlaku di Suzhou, China Timur, seorang budak lelaki berumur 7 tahun hampir maut gara-gara tertarik dengan aksi kartun yang ditontonnya. Dia menggunakan payung hujan dan terjun dari tingkat 10. Nasib menyebelahi budak ni sebab dia tersangkut dekat wayar elektrik.


Walaupun terselamat, budak tu dilaporkan mengalami kecederaan yang serius jugak lah. Kesian pulak. Haaa... kejadian seperti ini sebenarnya pernah terjadi pada tahun 2013 dimana seorang kanak-kanak berumur lima tahun cuba terjun selepas menonton kartun.

Psttttt........... aku pun pernah jugak cuba-cuba nak terjun pakai payung hujan ni. Nasib baiklah tak gamak nak buat lagi. Hoho

SUMBER : SIAKAP KELI

1 comment:

  1. dahsyat nyaaa. naseb zaman budak bdk kecik tak terpikir nak buat cmni kan. hahahah

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.