SINOPSIS THE ROOMS Hong Lork Lorn (2014) : 3 SIRI DALAM 1 FILEM - Monolog Aku Cuma Di Kiri

March 24, 2017

SINOPSIS THE ROOMS Hong Lork Lorn (2014) : 3 SIRI DALAM 1 FILEM

SINOPSIS THE ROOMS Hong Lork Lorn (2014) : 3 SIRI DALAM 1 FILEM - Aku memang suka layan cerita seram Thailand sebab ianya selalu mengganggu emosi aku. Filem seram Thailand ni bukan sekadar seram disebabkan hantu, tapi lagak ngeri dalam scene tu pun main peranan jugak.

Haritu layan cerita The Rooms. Mula-mula aku blur jugak. Tapi aku repeat tengok dua kali. Kalau tengok siang memang tak rasa seram, tapi kalau tengok malam, memang agak mengganggu jugak laa alkisahnya.


KISAH PERTAMA : GREEN SONATA
Kisah tentang seorang pemain biola ni. Dia kesepian. Isteri dia kemalangan dan lumpuh satu badan. Sebelum ni lelaki tu pernah berjanji dengan isteri dia untuk sehidup semati. Tapi sebab dia kesunyian dan dahagakan seks, dia lupa janji dia pada isteri dia tu.

Satu hari, dia kenal dengan seorang perempuan ni. Perempuan ni baru pertama kali jadi pelacur sebab nak bayar hutang suami dia. Lepas tu perempuan ni kantoi. Dia pergi rumah pemain biola ni. Tiba-tiba satu perkara berlaku bila ada hantu yang menyerupai isteri dia yang lumpuh dan menghantui lelaki tu dengan si pelacur. 


KISAH KEDUA : 17:00
Mengisahkan pasal mafia dengan anak buah dia. diorang ni terpaksa sewa bilik hotel yang terakhir sebab semua bilik dah penuh. Satu kejadian berlaku sehinggakan anak buah mafia ni tadi tertembak bos dia. Lepas tu dia kerat-kerat pulak mayat bos dia tu. 

KISAH KETIGA : THE HONEYMOON SUITE 
Awalnya, seorang gadis bernama Ple ni tiba dari Chiang Mai ke Bangkok sebab nak merawat hati dia yang luka lepas putus cinta. Dia dah tempah bilik awal-awal tapi lepas tu takde pulak. Terpaksalah dia tinggal dalam Honeymoon Suite tu.

Satu hari tu dia bertemu dengan seorang lelaki yang kacak. Diorang ni berjanji nak jumpa lagi, tapi malangnya malam diorang berjumpa tu, sebenarnya lelaki tu dah mati. Paling tragis, Ple tak sedar yang dia pun dah mati akibat lemas.

++++++++++++++++++++++++++++++

Bagi aku, walaupun hantu dia tak nampak sangat real, tapi tetap terkesan di hati aku. Oh ya, ini dari aku lah, bukan dari pandangan orang lain. Kalau korang tengok tak rasa seram, jangan marah aku pulak. Aku lately memang lemah semangat sikit. Heee~

kbai.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.