SALAH KE NASI LEMAK PONDAN? - Monolog Aku Cuma Di Kiri

March 24, 2017

SALAH KE NASI LEMAK PONDAN?

SALAH KE NASI LEMAK PONDAN? - Lepas isu Nasi Lemak Anak Dara, lepas tu muncul nasi lemak apa ntah, paling terbaru adalah Nasi Lemak Pondan. Hmmmm..... Nasi Lemak Pondan ni haruslah jadi isu kan sebab yang meniaga pun adalah seorang pondan.

Nak salahkan dia? Bagi aku semua manusia ada kekhilafan mereka yang sendiri. Kita pun. Siapa kita nak menghakimi dia kan? Lagipun bukan dia pergi 'menadah' , dia jual nasi lemak hokeyyyyyyy!

Kesilapan dia sebab menjadi pondan. Tapi tak salah kalau kita doakan dia. Ramai je ex-pondan yang dah kembali ke pangkal jalan. Mungkin akibat pergaulan yang buat dia jadi macam tu. Padahal adik-beradik lelaki dia sangat ramai.

Sumber : Google Image

Cuma, sedihlah jugak dengan mentaliti sesetengah bangsa aku sendiri yang mengecam, menyumpah seranah tak sudah. Aku akui, kaum ni kaum terlaknat, tapi semua tu 'kerja' Allah SWT. DIA boleh balikkan perkara yang kau hina tu pada diri kau atau keturunan kau pulak.

Oklah tu, dia cari rezeki halal, bukan tadah bontot. Patutnya kau support bangsa kau sendiri meniaga. Lepas tu doalah yang baik-baik, bukan kecam serta caci-maki kata nasi lemak dia haram. Ehemmm... dia masak nasi lemak segala sambal tu dengan bantuan mak dia tau !

Aku bukan menyokong penampilan pengasas Nasi Lemak Pondan yang bernama Jojie Kamaruddin ni, tapi aku support sebab dia berbisnes, cari duit halal untuk menampung rezeki. Selain tu, Jojie ni ada sedekah nasi lemak pada orang masjid.

Anyway, aku taknak laaa kecam Jojie ni, jom doakan dia. Bila kita doakan yang baik-baik untuk orang lain, insyaAllah yang baik-baik juga datang pada kita.

Sekian.

1 comment:

  1. Nasi lemak dia tak salah..
    Doakan moga dia kembali ke pangkal jalan...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.