Header Ads

PAKCIK GELANDANGAN PUN MAMPU JADI HIPSTER!

PAKCIK GELANDANGAN PUN MAMPU JADI HIPSTER! - Zaman sekarang semua perkara mahu dihipsterkan. Kelakar pun ada. Bayangkan sampai laksa pun dihipster jadi warna-warna pelangi sampai rasa tak tergamak nak makan. Maklumlah, aku ni tidak mengikut zaman. Yang 'kuno' bagi aku lebih menyelerakan.


Pakcik ni bernama Jose Antonio yang berumur 55 tahun. Dia kehilangan arah tujuan hidup setelah menghadapi kemurungan. Keadaan itu membuatkan Jose hidup sebagai seorang gelandangan @ homeless, lebih kurang 25 tahun. 

Jose bekerja sebagai penjaga parkir. Satu hari tu dia masuk ke dalam La Salvajeria, sebuah salon berdekatan tempat parkir kereta itu dan dia telah di-tranformasi.

Awalnya Jose dalam keadaan selekeh dan serabai dengan rambut ala-ala bleaching tu. Setelah memasuki salon, dia hanya duduk dan biar je apa orang buat pada dia.

JOSE SELEPAS DITRANFORMASI
Aku tengok macam Marc Anthony pun ada..kan?

Masuk salon dalam keadaan selekeh dan serabai, keluar dari salon macam mat hipster! Ramai wanita yang teruja sampai kawan-kawan Jose ni pun tak kenal siapa dia. Ada orang siap hidangkan beer lagi pada Jose ni tanpa sedar dialah lelaki gelandangan yang mereka kenal.

Video tentang Jose ini telah dikongsikan oleh seorang penerbit filem iaitu Dr.Filmgood di Facebook Page - La Salvajeria sebagai ulangtahun ketiga salon itu. Boleh layan videonya di HOMELESS SPANISH MAN .

Apa perasaan Jose? of course la dia rasa terharu sangat-sangat sampai tak percaya yang dia tengok dekat cermin tu diri dia. Aku pulak sedih tengok muka dia yang terharu sangat dengan perubahan pada diri dia.

Jose kini dibantu dari segi kewangan dari sebuah syarikat. Dia kini seorang yang pembersih dan mengharapkan satu pekerjaan yang stabil untuk dirinya.

Sekian.

1 comment:

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.