KEMATIAN MENANTI APABILA MELAKUKAN SEKS KETIKA HAID - Monolog Aku Cuma Di Kiri

March 01, 2017

KEMATIAN MENANTI APABILA MELAKUKAN SEKS KETIKA HAID

KEMATIAN MENANTI APABILA MELAKUKAN SEKS KETIKA HAID - Melakukan aktiviti seksual adalah rutin juga dalam rumahtangga sebenarnya. Ada suami yang jenis tidak faham dan memaksa isteri menuruti kehendaknya sedangkan ketika itu isteri dalam keadaan haid. Perbuatan melakukan seks ketika haid juga adalah dilarang disisi Islam.

Ketika haid, isteri juga ada perasaan ghairah tetapi melakukan seks ketika haid akan menyebabkan pasangan suami isteri ini berpotensi mengalami penyakit seksual.

Seks ketika haid akan membuatkan leher rahim korang menjadi lebih terbuka dan menyebabkan bakteria masuk dan membiak. Wanita dalam keadaan haid juga lebih mudah menyalurkan penyakit seperti HIV dan hepatitis. Melakukan seks ketika haid juga boleh menyebabkan kemandulan.


Seorang Pakar Seks & Terapi dari Feinberg School of Medicine Northwestern University, Chicago, Laura Berman menurutnya, melakukan hubungan seks ketika haid amat berbahaya bagi kedua belah pihak antaranya :

RISIKO ENDOMETRIOSIS
Darah kotor yang sepatutnya keluar dari rahim boleh termasuk kembali ke dalam rongga perut yang disebut sebagai 'endometriosis'. Jangan pandang ringan kerana masalah ini akan mengganggu kesuburan sebaganya 80% dan potensi untuk memiliki zuriat adalah tipis.

INFEKSI PADA LELAKI
Darah yang berasal dari vagina dan rahim boleh memasuki penis. Ianya boleh menjadi tempat penyebaran kuman dan bakteria serta boleh menimbulkan infeksi saluran kencing, masalah pada kantung sperma dan prostat pada lelaki.

PENYEBAB HIV & HEPATISIS
Dalam keadaan normal, serviks atau leher rahim akan mempunyai lendir serviks yang berfungsi untuk menyaring kuman yang masuk ketika melakukan hubungan seks. Sewaktu wanita mengalami haid, leher rahim akan terbuka bagi memudahkan keluarnya darah haid. Dan jika seks dilakukan ketika itu, ianya berpotensi menyebarkan virus HIV dan Hepatisis.

KEMATIAN MENDADAK
Penyebab 'intercourse' yang boleh membawa gelembung udara masuk ke pembuluh darah yang terbuka. Gelembung udara itu yang akan menyebabkan penyumpatan pembuluh darah dan boleh menjadi penyebab kematian mendadak.

Jangan pulak ambil mudah perkara macam ni. Walaupun nampak biasa tapi bahaya ni ibarat Malang Tidak Berbau. Semoga entri ini bermanfaat. Sekian.

1 comment:

  1. Isi Dari Artikel Anda Sangat Bagus, Sungguh Menarik Dan Bermanfaat Sekali Sobat Bagi Saya.
    Terima Kasih Berkat Artikel Anda Saya Mendapatkan Banyak Informasi Serta Pengatahuan Lebih Jauh.
    Jangan Lupa Kunjungi Blog/Artikel Saya Ya Sobat " Berbagi Itu Indah " !!!!!!

    Just Share My Visit Blog Thanks (^_^)

    1.( >>> Please Jangan Di Klik <<< )
    2. Agen Game Online

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.