HAMPIR DIKEBUMIKAN, LELAKI INI HIDUP KEMBALI!

HAMPIR DIKEBUMIKAN, LELAKI INI HIDUP KEMBALI! - Bayangkanlah kalau diri sendiri sudah dikafankan, masuk ke dalam tanah dan tiba-tiba kita bernafas. Bagaimanalah keadaannya? Aku jadi sesak nafas baca berita ni tadi.

Kejadian terjadi di wilayah Sichuan di Beijing apabila satu keluarga terdengar bunyi ketukan dari keranda yang menempatkan bapa mereka yang sudah mati. Ketika itu sudah tiba hari pengebumian untuk bapa mereka. Segala persediaan untuk menyambut kematian sudah disediakan termasuklah syair kematian.


Kisah ini berlaku pada 8 Januari lalu dan lelaki tua itu diissytiharkan meninggal dunia kira-kira 8 jam sebelum kejadian.

Anaknya, Huang Mingquan berkata keranda telah terbuka kira-kira dua inci sewaktu mereka bergegas ke keranda setelah mendengar bunyi ketukan terbabit.

Mula-mula mereka pelik dan telah menutup keranda itu dengan betul tetapi beberapa kali juga keranda itu terbuka. Baru mereka sedar bapa mereka masih hidup!

Hmm... seram jugak bila terkenang dah kena tanam tiba-tiba hidup semula~
HAMPIR DIKEBUMIKAN, LELAKI INI HIDUP KEMBALI! HAMPIR DIKEBUMIKAN, LELAKI INI HIDUP KEMBALI! Reviewed by Tunsha Ayunie on January 14, 2017 Rating: 5

No comments

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.