December 05, 2016

RESEPI TELUR BISTIK SANGAT SIMPLE

RESEPI TELUR BISTIK SANGAT SIMPLE - Assalamualaikum wbt. Aku kembali lagi! Haha.. tadi masak ayam lemak cili api lagi, sekali dengan bendi goreng belacan. Aku tengok pun dah jemu tapi itu je yang buat aku selera untuk makan.

Untuk adik-adik aku, aku masakkan depa Telur Bistik. Adik-adik aku yang hero tak berapa gemar masak lemak, so sebab aku ni jenis kesian punya manusia, aku masak je la lauk simple tu untuk adik-adik aku.


RESEPI TELUR BISTIK SANGAT SIMPLE
Bahan-bahan :
2 biji telur - digoreng mata kerbau

Bahan-bahan sos :
1 ulas bawang putih - dimayang halus
1/2 bawang besar - dimayang halus
2 batang sosej - dipotong kecil
4 sudu besar sos cili
2 sudu besar sos tomato
1 sudu besar sos tiram
garam dan gula secukup rasa
Sedikit air

Cara-cara :
Panaskan 2 sudu minyak dan tumiskan bawang, kemudian masukkan sosej dan air. Diikuti dengan sos cili, sos tomato, sos tiram, garam dan gula secukup rasa. Masak sehingga pekat sedikit. Tuangkan sos atas telur. Siap.

Selamat mencuba !

1 comment:

  1. Kaklong pun suka telur bistik sbb senang dan cepat..
    Hari2 makan pun takpe.. Haha..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.