KENALI SIAPAKAH LIZZIE VELASQUEZ - Monolog Aku Cuma Di Kiri

December 14, 2016

KENALI SIAPAKAH LIZZIE VELASQUEZ

KENALI SIAPAKAH LIZZIE VELASQUEZ - Assalamualaikum wbt. Siapa kenal dengan Lizzie Velasquez? Dia ni seorang insan istimewa yang mempunyai ibubapa yang normal. Sungguhpun begitu, ibubapa Lizzie tidak pernah mengabaikan Lizzie malah sentiasa memberikan sokongan moral.

Kenapa tiba-tiba Lizzie ni jadi popular? Jujurnya aku pun tak kenal dengan insan bernama Lizzie ni sampailah ramai share pasal meme/poster troll menggunakan nama beliau. Kesian Lizzie ni, kerana wajahnya yang tidak berapa sempurna, orang jadikan ianya sebagai bahan jenaka.


Pada 2012, kisah Lizzie Velazques pernah menjadi sebuah kisah inspirasi. Dia pernah mendapat nama jolokon "Wanita Terhodoh Di Dunia" ketika masih bersekolah di sekolah menengah. Bukan itu saja, di dalam media sosial, ramai menggesa Lizzie untuk membunuh diri dan memanggilnya raksasa. Tetapi itu tidak mematahkan semangatnya.

Lizzie ada cita-cita, dia ingin menjadi pakar motivasi, ada karier dan keluarga sendiri.


Lizzie Velasquez dilahirkan secara pra-matang pada 13 mac 1989 di Austin, Texas, dan diagnosis sebagai Sindrom Marfan , satu gangguan genetik dari jaringan ikat. Ianya salah satu penyakit yang sangat-sangat jarang berlaku.

Lizzie juga tidak mempunyai lemak malah sukar untuk menyimpan tenaga di dalam tubuh badannya. Segala kejadian yang menimpa Lizzie tidak membuatnya putus asa.

Dia kini bergelar seorang penulis buku dan pakar motivasi! Hebat kan?

Kisah Lizzie Velasquez ni memberi inspirasi pada aku yang selalu down bila aku rasa aku ni tak lawa especially bila aku berdiri dikalangan yang lawa-lawa. Baru aku tahu nikmat bersyukur, tubuh aku sempurna, cuma cacat sikit di tangan. Kalau Lizzie boleh menghadap dunia, kenapa tidak aku?

Semoga Lizzie Velasquez ini makin berjaya sebab dia sangat positif orangnya.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.