RESEPI CHUTNEY KELAPA SOS TOSAI - Tunsha Ayunie Punya Belog

October 22, 2016

RESEPI CHUTNEY KELAPA SOS TOSAI

RESEPI CHUTNEY KELAPA SOS TOSAI - Assalamualaikum wbt. Salam Sabtu. Wahhhh... cepat betul masa, rasa macam baru semalam je hari Sabtu, then datang balik hari Sabtu. Saja la aku nak share resepi chutney ni. Kalau pi kedai mamak kekadang tak sedap. So buat sendiri bolehlah buat ikut sukahati jugak kan?

Sumber - Google

RESEPI CHUTNEY KELAPA SOS TOSAI
Bahan-bahan (dikisar) :
1 mangkuk kelapa
4 ulas bawang putih
3 biji cili merah
air
sedikit garam

Bahan-bahan (digoreng dengan sedikit minyak) :
3 sudu biji sawi
3sudu jintan manis
2 tangkai daun kari

Cara-caranya :
Bahan kisar tadi diletak dalam mangkuk, dan dicampur dengan bahan yang digoreng. Siap! Korang boleh panaskan kejap chutney kelapa tu kalau korang nak.

Selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.