Resepi Jamu Kekal Muda - Tunsha Ayunie Punya Belog

September 28, 2016

Resepi Jamu Kekal Muda

RESEPI JAMU KEKAL MUDA - Assalamualaikum wbt. Korang pernah minum jamu? Tanya aku, ofcoz la.............. aku tak pernah. Dengar jamu je dah terbayang rasa yang entah apa-apa. Aku kan jenis ternak lemak, so bagi aku, kalau minum jamu ofcoz la aku akan kurus. Haha! Pelik tak? Kau nak kurus aku pulak nak gemuk.



RESEPI JAMU KEKAL MUDA

(Bahan A)
4 ulas kunyit saiz 2 inci
Seulas halia saiz 2 inci
Sebiji buah manjakani

(Bahan B)
Sesudu asam jawa + 2 cawan air
Sedikit gula merah

Cara-cara :
Tumbuk bahan A dan rebus dengan dua cawan air. Bila mendidih, masukkan air asam jawa dan gula merah. Biarkan mendidih seketika, dan sejukkan. Minum sebelum sarapan.

Aku memang teringin nak minum jamu kunyit asam ni. Tapi kalau aku minum, ianya menguruskan ke? Aku takmau kurus weyyyyyyyyyyy....

Sekian.

1 comment:

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.