September 22, 2016

Nur Darleen Dazeera, Mangsa Penculikan Selamat Ditemui


Alhamdulillah, kuasa viral memang amat penting sekarang jika diviralkan dengan niat yang betul. pagi tadi, kita dikejutkan dengan kehilangan seorang pelajar Tingkatan 3, Nur Darleen Dazeera, yang diculik oleh lelaki bermotor dalam perjalanan dia ke sekolah.

Terbaru, jirannya Puan Juliana menemui Nur Darleen yang pada ketika itu sedang menangis dan ketakutan. Aku tengok video, Nur Darleen ni cakap penculik tu ada buat "something" pada dia. Apa-apa serahkan pada pihak berkuasa.

Mohon netizen janganlah lemparkan apa-apa spekulasi. Kesian pada keluarga mangsa.

Moral of the story, biarlah anak-anak belajar seni pertahankan diri. Aku tekankan benda ni sebab di Malaysia sekarang dah tak selamat :)

5 comments:

  1. Sekarang ni, saya pun dah tak rasa selamat nak buka pintu siang-siang. Walaupun pasang grill. Tiap kali buka, ada je orang datang nak mintak itu nak jual ini.. Bukan nak kedekut, tapi kalau dah kita sorang je dalam rumah pastu dorang dok push-push suruh beli suruh derma tak ke suspicious tu. Huhu.

    ReplyDelete
  2. SYUKUR ALHAMDULILLAH DH DITEMUI ANAK YG DICULIK TU...LA NI JENAYAH BOLEH BERLAKU DIMANA SAJA WALAU SGT BERHATI HATI HANYA MAMPU BERDOA MOGA ALLAH LINDUGI KITA

    ReplyDelete
  3. Memang kat mana-mana pun kena berhati-hati sekarang... even dalam rumah sendiri.. mujurlah adik ni tak apa-apa.

    ReplyDelete
  4. Sekarang ni dalam rumah pun tak rasa selamat. Entahlah tak tahu nak buat macamana. Macam-macam kisahnys sekarang. Jadi takut pulak nak membacanya.

    Alhamdulillah, selamat budak perempuan ni. Mesti trauma sangat tu. Kita yang membaca pun terasa traumanya!

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah.. Naseb baek..
    Betul tu belajar seni mempertahankan diri.. Malang tak berbau..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.