September 07, 2016

Kes Buli - Cased Twisted : Ada Dua Kes Buli


Assalamualaikum wbt.

Tak sangka ada dua kes buli ni yang melibatkan dua budak berbadan sama saiz. My mistakes sebab aku tak siasat dengan teliti. Aku terus tulis bila baca ramai cakap kes dalam video tu berkaitan dengan budak dalam gambar. Sebenarnya kes ini berlaku di Sekolah Agama di Sabah. Oleh kerana itu, aku mohon maaf dan terpaksa delete entri sebelum ini.

Dikatakan video yang tengah viral sekarang ni tercetus akibat budak yang dibuli itu telah mengejek arwah bapa si pembuli. Siapa tak marah kan? Apapun, polis sahkan tiada sebarang kecederaan dalam pergaduhan tu. Dan kes di Sabah tu, mereka baru berumur 12 tahun.

haaaaaaa.... Yang pasal patah kaki dan buah pinggang cedera tu, itu kes di Balakong. Mangsa berumur 13 tahun dan pembuli berumur 15 tahun. Aku terlalu yakin video dan gambar tu adalah budak yang sama dari bentuk badan je.

Hmm... semoga anak-anak kita dijauhkan daripada membuli dan dibuli. Hidup bermasyarakat ni biarlah harus saling hormat menghormati.

Sekali lagi aku minta maaf.
Cheer,
Tunsha

3 comments:

  1. TU LA SMLM AKU NK KOMEN JG ... TP TKT YG MISTAKEN .... MMG DLM BERITA POLIS CKP TAK BERLAKU SEBARANG KECEDERAAN...TP AYUNIE CKP SAMPAI ROSAK BUAH PINGGANG ... SO AI KONPIUS .... TP WLU BAGAIMANA PUN ... KEMBALI HAK MENDENDA DAN MEROTAN PELAJAR KEPADA GURU .... KLU NK HARAPKAN PARENT SEMUA ANAK DIA BUAT BETUI DAN BAIK JE .. DIA BKN TAU ANAK DIA JD HANTU KAT BELAKANG DIA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulaaa... terus rasa bersalah sebab salah faham. Sebab ramai share konon kes tu berkaitan. Maka aku pun tulis tanpa usul periksa. Kekadang alert. Tujuan bukan apa, harapan untuk ibubapa jaga anak dan bagi pendidikan sewajarnya.

      Apapun setuju, sepatutnya hak mendenda, merotan segala bagai ni perlu diserahkan pada guru. Bila terlalu manjakan anak, macam2 boleh jadi.

      Aku yang sakit kronik ni pun kena dengan cikgu macam2. Bila bagitau mak bapak aku, lagi aku kena adalah... haha

      Delete
  2. Laa.. yeke..
    kaklong pun ingatkan kes yang sama..
    Setuju pasal hak merotan tu.. Cikgu rotan pun sebab nak kita jadi orang..
    Nama pun pendidik..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.