RESEPI : Smoothie Pisang Dan Coklat - DARI JARI NOVELLA

August 09, 2016

RESEPI : Smoothie Pisang Dan Coklat

RESEPI : SMOOTHIE PISANG DAN COKLAT. Bosannya rasa kalau sarapan benda yang sama. Kekadang kita rasa malas nak ambik sesuatu yang berat kan? Ada orang suka makan Oat je tapi tak semua suka dengan Oat. Kalau aku suka macam Coco Crunch dengan susu. hahaha...

Kalau korang seorang yang bosan tak tahu nak breakfast apa, silakanlah cuba Smoothie Pisang Dan Coklat ni. Penyatuan antara pisang & coklat memanglah sangat sedap! Cuma pesakit dialisis macam aku sememangnya tak boleh ambik dua benda ni dalam kuantiti yang banyak.


-Sekadar hiasan-

RESEPI SMOOTHIE PISANG DAN COKLAT
Bahan-bahannya :-
1 biji pisang
1 sb sirap coklat (boleh guna Hershey)
1 cawan susu segar
1 cawan ais hancur

Cara-caranya :-
Kisarkan semua bahan dan sedia dihidangkan.
.
.
.
Bukan susah sangat nak sediakan. Cuma perlu kerajinan aje. haha! Oh ya, jangan guna ice cube yang korang buat dalam peti ais kat rumah tu. Karang pecah pulak blender tu. Aku ingatkan sebab aku pernah buat. Dah laa aku guna blender mak aku. Lepas tu eksaited sangat nak buat smoothie sampai pecah terus blender ittew, Kah !

Sekian, selamat mencuba.

4 comments:

  1. nmpk senang je nk buat.,. blh try nanti..

    ReplyDelete
  2. Mmg sedap !
    Tapiiii,,tiada kerajinan buat masa sekarang..

    Tolong buat plishhhhhhhhhhh...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.