Gajah Itu Akan Berterima Kasih.... - DARI JARI NOVELLA

May 23, 2016

Gajah Itu Akan Berterima Kasih....


Assalamualaikum wbt.

Pernah naik gajah? Rasanya kalau pergi zoo, ada la kot yang merasa naik gajah.. Aku pernah bermain2 dengan gajah dalam air waktu mengikuti kempen dengan group office mama dulu..

Gajah adalah haiwan darat yang paling besar didunia... Tapi, gajah ni antara spesis yang hampir pupus.. *sedih*... Aku memang sukakan gajah, kalaulah kat Malaysia ni boleh membela haiwan terpupus ni, of coz aku akan pilih, GAJAH..

Antara gajah yang semakin pupus adalah gajah dari Borneo.. Kalau korang sayangkan gajah, bolehlah membantu... KALAULAH GAJAH ITU MAMPU BERCAKAP, MESTI MEREKA BERTERIMA KASIH [KLIK] kerana masih ada manusia yang menyayangi mereka...

Kesian, gading gajah2 ini dicuri untuk kepentingan manusia2 yang tak berhati perut dikalangan manusia seluruh dunia ni... Jom tunjukkan rasa sayang kita pada GAJAH !!

Seorang Gadis Marhaenis,
-Tunsha-

3 comments:

  1. gajah comel kot, manja jer..hee

    ReplyDelete
  2. Kasihan pada saki-baki gajah yang ada. Tak habis-habis pemburu haram mencari gadingnya.

    Eh, akak takut sikit nak bela gajah kalau dibenarkan. Takut kena pijak ^_^

    ReplyDelete
  3. Dulu masa muda pernah masuk hutan simpan gunung tahan ikut team ranger... pernah terserempak dgn gajah liar, tp masih jauh jaraknya... takut sbb risiko nak kena serang pun tinggi juga.

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.