Sedap Ke Kacang Wasabi? - Tunsha Ayunie Punya Belog

January 20, 2016

Sedap Ke Kacang Wasabi?

maxresdefault


SEDAP KE KACANG WASABI? | Siapa yang suka makan wasabi?? Aku dulu tension dengan bau wasabi ni... walaupun aku suka makan sushi tapi aku tak gemar dengan bau dia yang menusuk tu... Tapi sejak kawin... aku jatuh cinta jugak laa... Sebab tuan suami aku tu kalau makan sushi suka letak wasabi banyak2.... macam makan coklat je aku tengok dia layan wasabi tu....

MamaNora (MomInLaw) pun rasanya penggila wasabi... Dia rajin beli kacang perisa wasabi ni... Aku memula tak reti laaa kan sebab aku biasa makan wasabi dengan sushi je... tapi lepas rasa... jatuh cinta kauuuu..... walaupun berdesing gak laaa telinga aku... haha !

Oh ya... wasabi ni antioksidan dan berfungsi sebagai antibiotik jugak.... Ianya boleh membunuh bakteria2 jahat dalam tubuh...

!!!
Rajin2 lah makan wasabi... sekarang ni kalau member2 nak prank kawan2 pasal makan minum pun... rajin letak wasabi... so immune-kan diri korang dengan kepedasan wasabi supaya korang rasa hebat ! ehh ada kena mengena ke?? hahaha -------------tretttt ok dah habis citer..

bye.

1 comment:

  1. kacang wasabi? serius tak penah tahu
    wasabi tu penah juga makan dulu
    dia punya pedas bukan macam cili kita ni kan
    pedas dia semacam. berseding telinga. haha

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.