Resepi Kailan Versi Hipster - Monolog Aku Cuma Di Kiri

January 14, 2016

Resepi Kailan Versi Hipster



RESEPI KAILAN VERSI HIPSTER | Siapa yang suka makan sayur kailan?? Kailan ni selalunya kalau pergi kedai makan thai, depa jarang buat masak menu lain kecuali kailan ikan masin... Ntah laa... so far aku pergi kedai thai memang itu je pun menunya...

Kalau mama beli kailan pun, takde menu lain selain digoreng dengan ikan masin... Apakah kailan tidak sedap jika digoreng belacan??

Zaman sekarang ni... semua benda nak hipster.... dah takde lagi perkara yang bersikap local/cliche dalam era wawasan 2020 ni.... Ini ada resepi kailan versi hipster laa sangat ye...


MASAK LEMAK KAILAN

KAILAN MASAK LEMAK
Bahan-bahan :-
Kailan
8 ekor udang
4 ulas bawang merah
3 ulas bawang putih
1 batang cili merah
Santan
Garam
Serbuk perasa

Cara-cara :-
Panaskan minyak dan tumis bawang merah dan bawang putih yang dihiris. Masukkan udang dan kacau rata....

Tuangkan santan dan masak seketika dan seterusnya batang kailan... Setelah batang hampir lembut, masukkan daun kailan, garam dan serbuk perasa.... Tabur cili merah hiris dan sesuaikan rasa... Bolehlah diangkat.

8 comments:

  1. menu lain dari lain ...menarik juga ...

    tapi kan gambo atas sekali tu bkn gambar kailan dik tu sawi bunga ... hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahhahahah aku draft entri ni pepagi buta kak.... tak perasan gambar sawi.... rupa dah sama aku taruk je laaa... haha

      Delete
  2. mak saya selalu masak kailan masak lemak. mak saya hipster jugak ke? hehehe..gurau je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laaaa hakakkk je laa yang ketinggalan zaman ni.... hipsternya mak awak... ehh gurau jugekk :P

      Delete
  3. Kailan pon ade versi hipster ye? Hehehe.. Nampak sedap :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah biasa sangat masak dengan ikan masin.. terasa masak lemak ni hipster plak... hahahaha

      Delete
  4. Kailan masak lemak mesti sedap gak.. sebab daun dia kenyal2..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.