Kenapa Mesti Hitam? - Tunsha Ayunie Punya Belog

January 15, 2016

Kenapa Mesti Hitam?

blackcat

KENAPA MESTI HITAM | Secara psikologi, hitam tidak dianggap sebagai warna.. Banyak persepsi tentang warna hitam ni.... Kalau guna gambar bunga ros hitam, tandanya cinta/jiwa dah mati... Ada lain persepsi yang berbeza tentang warna hitam termasuklah ketakutan, kebencian, dan kematian....

Ada orang rendah diri kalau kulit hitam/gelap... macam aku laaa... Aku lahir putih gilaaa... tapi lepas start dialisis kulit aku jadi terbakar dan gelap... tak laa gelap sangat pun sebenarnya tapi poyo nak tacing2.... By the way, secara saintifiknya orang berkulit glap/hitam lebih sukar mengalami barah kulit berbanding orang berkulit cerah akibat sinaran ultra - ungu matahari.. See.. Ada kelebihan orang berkulit gelap ni...  hoho

BACA : Sebab Perkara-Perkara Inilah Membuatkan HITAM ITU MENAWAN !

Hakikatnya hitam itu tersangatlah indah sebenarnya... Cuma jangan jadi hati hitam... Bila hati hitam susah untuk kita nak berbuat baik... Bila hati dah hitam... Nak buat baik pun terasa nak buat jahat... Haihh... contohnya macam diri hakakkk sendiri laaa.... Tengah proses nak cuci guna klorox hati yang berdaki ini...

kbai.

6 comments:

  1. Cik akak tak suka hitammm
    Tapi layan juga warna hitam ni..

    ReplyDelete
  2. Hitam tu cantik. Cuba kau ambik gambar orang perempuan putih, nampak cantik kan. Cuba kau hitam kan muka dia, cantik lagi tak? Hahahha. Bagi aku, perempuan cantik luaran ni, bila dia hitam dia cantik, itu baru cantik betul. Kalau putih ni, semua benda putih nampak cantik kan?

    Ape aku ngarut ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejujurnya aku cuba memahami apa yang cuba kau huraikan Paji... tapi aku tak tahu laaa aku lembab kepe.... aku kompius apa yang kau cuba bagitau aku... huwaaaaa...

      Delete
  3. Hitam tu smart. Dalam fesyen hitam tu dikira sebagai warna elegen...hehe...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.