Kalau Dato Vida Jadi Perdana Menteri Malaysia - Tunsha Ayunie Punya Belog

January 27, 2016

Kalau Dato Vida Jadi Perdana Menteri Malaysia

image

KALAU DATO VIDA JADI PERDANA MENTERI MALAYSIA || Siapa sangat yang setuju dengan keputusan ni?? APEEEEEE..........?? Dato Seri Vida jadi Perdana Menteri Malaysia?? ... Haaaa boleh bayangkan kalau satu Malaysia berwarna pink?? hihi

12631288 249077088756768 5876517152339435859 n

Terbaca post ni dekat SiakapKeli.... kelakar pun ye jugak... kekadang rasa macam rakyat dah terdesak sangat menginginkan pemimpin yang baru... yang berjiwa besar... yang berjiwa rakyat... yang menyayangi rakyat.... yang membantu rakyat..... ntah laa.... semua2 tu laaa kekdahnya...



Namun hakikatnya... seorang pemimpin haruslah berjiwa khalifah... Bila dah sebut khalifah, of coz laaa kaum Adam.... antara kriteria seorang pemimpin termasuklah....


Syidiq
iaitu kesungguhan dan kebenaran dalam bersikap, berucap dan bertindak dalam melaksanakan tugasnya...

Amanah
iaitu kepercayaan yang diberi padanya untuk dipelihara dan dijaga sebaik-baiknya..

Fathonah
iaitu kecerdasan dalam penyampaian... dan mampu menghadapi segala persoalan..

Tabligh
iaitu penyampaian secara jujur dan bertanggungjawab atas segala tindakan yang diambilnya...


Apapun, mengundilah dengan bijak !
sekian...

4 comments:

  1. Pemimpin sedia ada nampaknya tak peduli lagi apa nak jadi pada marhaen yang pernah menaikkan mereka melalui undi...

    ReplyDelete
  2. Salam singgah...setujuuuu...org malaysia sudah lama nak pemimpin yg baru...hihi...

    ReplyDelete
  3. pemimpin seharusnya mementingkan rakyat dlu...tapi hmm...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.