January 01, 2016

Azam Tahun Baru 2016

2016
AZAM TAHUN BARU 2016 | Memang setiap tahun ramai orang berazam.. boleh jadi kita semua... tapi dah tertunaikah azam korang untuk tahun2 sebelum ni? Aku... masih disitu... 3 tahun kawin menemui jalan buntu -- sebenarnya tak laa sangat... tahun lepas bukanlah tahun yang sangat teruk bagi aku, sebab dari berjalan kaki berpanas terik sampai badan kaki habis berbelang, sekarang ni suami aku dah ada kereta WALAUPUN tak ada aircond....

--- jadilah, aku bukan orang senang... sakit pulak tu.. suami pun OKU...

Bukanlah menadah nasib... cuma iyalah, orang macam kami ni nak cari kerja agak payah.... aku sangkut dengan hemodialisis.... suami sangkut dengan lesen P... sebab sebelum ujian seterusnya, suami perlu jalani test fisiologi segala bagai --- apalah kudrat kami... bergantung lesen L dengan hati yang berdebar2 setiapkali nampak kereta polis @ JPJ... hurm... mengadu pun supaya tolong ringankan beban, JPJ tak endahkan... 

Cuma aku berharap sangat tahun ni.... segalanya berubah.... aku makin sihat, suami dapat full license & bekerja.... aku ada rumah sendiri... dan aku nak istiqomah menuju CINTA SEJATI yang sangat lama aku lupakan....

Tiada azam, cuma harapan....

1 comment:

  1. ASSALAM SELAMAT TAHUN BARU 016 TUNSHA SEMOGA SINARNYA LBH CERAH TAHUN INI...BERSABARLAH DGN TAKDIR HIDUPMU BERPAUT KUAT DGN TALI-NYA...ALLAH MENGUJI SESUAI DGN KETAHANAN KITA...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.