Terima Kasih , Nenek ! - Tunsha Ayunie Punya Belog

December 01, 2015

Terima Kasih , Nenek !



Assalamualaikum wbt, 

Kisahnya bukanlah mengenai nenek aku in fact aku dah takde nenek... Opah dah 9 tahun tinggalkan aku... Maktok baru je pergi sebulan lepas... sedih... sampai aku rasa nak peluk warga2 emas yang aku nampak... entahlah... aku cepat sayang pada warga2 nenek ni... hmm...

Aku kalau keluar dengan Is tengah malam memang pakai macam hape je... entahlah.. cukuplah aku bagitau kalau orang tengok cara aku pakai, banyak tafsiran negatif tapi aku hanya jadi diri aku yang tak pernah aku jadi...

                            ---- Is izinkan, hanya ketika bersama dia...

Tadi pergi beli jajan kat babu roti... ada sorang nenek uzur beli jajan/cikedis jugak... pada firasat aku bukan untuk cucu dia pun, tapi untuk diri sendiri.. teringat arwah opah jugak.. suka beli jajan kat babu roti...

Masa nak balik tu dia pandang aku... aku ni memang susah nak husnudzon, maka aku ingat dia kutuk aku sebab apa aku pakai... tetiba dia hulur Is RM10.. sedekah katanya... siap pegang tangan aku erat, suruh aku jaga Is baik2... 

Allahu... jahatnya hati aku tadi------

                  Maafkan aku wahai nenek.... tak patut aku persendakan pandangan itu...
                  Sedangkan pandanganmu adalah kasih,
                  Pemberianmu ikhlas...

Moga Allah SWT bersama nenek selalu (since aku memang tak tahu nak panggil dia apa)

Jiran kami jugak sebenarnya...............

1 comment:

  1. Jangan tengok orang hanya luaran tau... Alhamdulillah ada insan memahami

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.