Sifat Iblis Yang Patut Dicontohi

iblis
Gambar hiasan.

SIFAT IBLIS YANG PATUT DICONTOHI | Bila orang tu buat jahat je... kita akan cakap perangai dia macam iblis.... tapi.... kejam sangat ke iblis ni?? haaa camne tu?? sedangkan.... iblis ni banyak sikap2 mahmudah yang ada pada diri dia tau.... (ehh jangan cakap hakakkk pengikut iblis pulak)...

Borak2 dengan Is... aku banyak tanya tentang logiknya kehidupan... sebab aku tak suka nak be so judgemental sangat... so kekadang aku terfikir, jahat sangat ke si Azazil a.s ni sedangkan dialah yang paling taat pada Allah SWT.... dia hanya berasa tidak adil kerana dia harus sujud pada Adam kerana Adam adalah manusia... 

Bersungguhnya dia nak sesatkan anak Adam sehingga meminta izin Allah SWT dan Allah SWT perkenankan permintaannya....

Contoh Sifat Iblis Yang Harus Kita Contohi :-
  • PANTANG MENYERAH - Macam aku katalah, iblis ni dia bersungguh2 buat kerja... selagi manusia tidak tergoda, dia akan terus dan terus menggoda... haaa manusia ni cepat giveup kan? Macam akulah...
  • KREATIF - Dalam menggoda manusia, iblis memang kreatif... macam2 cara dia buat supaya kita buat dosa...
  • KONSISTEN - Kaum iblis ni memang tak pernah mengeluh apatah lagi berputus asa...  tu sebab kita2 ni senang je kena bisik dengan dia... haaaa kena bisik terus rasa nak buat dosa... begitu konsistennya iblis ni...
  • BEKERJASAMA - Sesama iblis ni, takde hasad dengki.. so camne pulak nak kata hasad dengki tu perangai iblis?? depa bekerjasama tau buat kerja hasut menghasut ni....
  • GENIUS - Depa ada idea sendiri... tak macam kita, asyik copycat sepanjang masa... heee~
  • TIDAK MERINTIH - Kita ni kalau usaha tak datangkan hasil, terus salahkan Tuhan segala bagai... tapi iblis ni buat kerja tanpa harapkan balasan... cukuplah manusia sesat, depa bahagia ~~~
  • SUKA BERTEMAN - Haaa... dia suka berteman.. lagi2 sama2 teman dia ke neraka.. lagi ramai geng dia lagi dia seronok.... manusia ni kekadang selfish kan...??

So.. amacam?? bukan hakakkk suruh korang jadi iblis ye... cuma upgrade diri supaya kita lebih baik dari iblis.... entri ini pengajaran untuk aku jugak sebenarnya.. banyak sikap mazmumah dari mahmudah... moga bermanfaat untuk kita2 ye....

Cheers.

Sifat Iblis Yang Patut Dicontohi Sifat Iblis Yang Patut Dicontohi Reviewed by Tunsha Ayunie on December 04, 2015 Rating: 5

1 comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.