December 08, 2015

Orang Yang Kuat Ketawa Lebih Sihat !



ORANG YANG KUAT KETAWA LEBIH SIHAT | Agak sukar bagi kita yang bersedih ni nak ketawa... aku kalau moody, Is bersusah payah paksa aku ketawa... macam2 jokes yang dia buat tau... at last... aku ketawa laa jugak... weeeee~

Ketawa ni ada pro & kontra dia... tapi banyak sebab kenapa dengan ketawa je boleh buat korang sihat.. KAMU MESTI KETAWA MELIHAT PERKARA INI ! ..... antara sebab yang membuktikan ketawa itu bagus adalah...

  • Boleh hilangkan stress - especially untuk pesakit kronik macam aku... kanser atau HIV... penyakit sebegini akan memberi tekanan... lupakan sebentar.. ketawalah !
  • Mengurangkan perasaan takut - Ketawa boleh membebaskan hormon dopamine, serotonin dan endorphin yang boleh mengembalikan mood korang daripada memudaratkan emosi.
  • Meningkatkan kesihatan pernafasan - Orang yang suka ketawa dapat mencergaskan badan, di samping itu korang dapat bernafas dengan lebih dalam.
  • Lebih rendah peluang penyakit jantung - membolehkan lapisan saluran darah berkembang dan mengalir dengan baik.
  • Hubungan lebih erat - Boleh mencetuskan perasaan gembira antara korang dan orang lain...
Sooo... jangan terlampau moody setiap masa... ketawalah... layan cerita Mr.Bean ke.?? aku memang selalu cari bahan yang boleh buat aku ceria... hidup sekali je uolssss..... asyik sedih2 takut kang bawak mati pun sedihhh ajeeee..... 

Cheers.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.