Aku Rela Kena Rogol ! - Monolog Aku Cuma Di Kiri

December 07, 2015

Aku Rela Kena Rogol !

Highest Rape Crime in Ethiopia

AKU RELA DIROGOL | Bolehlah aku kategorikan undang2 Malaysia ni macam bangsat.... memang aku keji dengan undang2 yang ada... TIADA BELAS KASIHAN !! Membunuh sebab nak mempertahankan diri daripada dirogol, harus dipenjarakan?? shit !

surirumah

Walaupun bukan bangsa aku, sebagai wanita aku harus terasa dengan tindakan mahkamah yang mengenakan hukuman penjara padanya... tak adil bagi aku... sangat tak adil... S.Kalaichelvi, 25 tahun (sebaya aku ni) ... telah dijatuhkan hukuman penjara 2 tahun oleh Hakim Zainal Adzam.. kata hakim tersebut, sepatutnya hukuman diberikan lebih berat kerana Kalaichelvi telah melakukan "pembunuhan kejam"...

Kejadian tersebut berlaku dimana suami Kalaichelvi tiada di rumah dan suspek menceroboh masuk dan cuba mengasari Kalaichelvi... dia telah melontar serbuk cili pada mata suspek tetapi suspek masih beria2 mengejarnya dan kemudian Kalaichelvi sempat memukulnya dengan besi di kepala dan itu menyebabkan kematian suspek.....

Siapa yang KEJAM dalam keadaan sebegini?? korang boleh fikir sendiri kan?? Kesian Kalaichelvi atau wanita2 seperti kita ni kan?? nak pertahankan maruah punya pasal.... kita pulak dipenjarakan... seriously... aku rasa sendu sangat... aku tahu bangsa India ni betul2 jenis pertahankan maruah untuk suami mereka yang dianggap sebagai dewa...

Kalau korang? sanggup jadi Kalaichelvi?? Kalau aku... sanggup !! Kaum wanita silalah belajar seni pertahankan diri jugak ye... :(

Cheers.

6 comments:

  1. Dah ramai perempuan yang cuba pertahankan diri dengan 'ter'bunuh orang yang cuba nak buat jahat kat dia.. kesian jugak, dah lah orang nak wat jahat kat dia, dia dah cemas, mesti lah akan pertahankan diri dia, tak kan nak biarkan je.. bodoh betul.. bila dah 'ter'bunuh, perempuan tu pulak dipenjaranya.. malaysia malaysia.. apa nak jadi entah.. --'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini Malaysia kan?? terimalah dengan redha.... tak tahulah negara lain camne pulak hukuman dia... mungkin ini bukan kisah sebenar tapi memang ada terjadi kes "ter"bunuh sebab nak pertahankan diri... alih2 diri sendiri menanggung natijahnya ... sedih kan? :)

      Delete
  2. susah nak komen kes ni ada macam2 versi cerita dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya perkara macam ni memang ada terjadi walaupun bukan kes Kalaichelvi ni... memang kalau bunuh perogol tanpa niat pun tetap sabit kesalahan ^_^ banyak kes camni kak...

      Delete
  3. ada baca citer ni.. tataulaaa kakak nk komen apa dah =(

    ReplyDelete
  4. Tu aktivis selamatkan buyer kat kotaraya kena reman... nak tolong orang pon kena tangkap o sekarang ni. gila lah!

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.