November 12, 2015

RESEPI : Salad Lettuce Spicy Ala Korea

salas
Resepi - Maangchi

Aku tertarik dengan resepi dari Korea by Maangchi... walaupun aku bukanlah minat Kpop tapi entah.... makanan Korea ni boleh arrr melalui tekak aku... boleh arr buat aku mengidam time banyak duit.... hahahhaha.... Is cukup takut bila awal bulan... aku mesti mintak makan bebukan punya... tak sedar diri betul duit kami tu cukup2 makan je....

Ok... mukadimah ntah pape kan... meh lah nak abadikan resepi ni untuk tatapan perut sendiri....

RESEPI SALAD LETTUCE KOREA STYLE
Bahan-bahannya :-
Segenggam daun salad
(sos)
2 ulas bawang putih - cincang
1 tangkai daun bawang - hiris halus
1/2 labu bawang besar - hiris halus
2 sb sos soya/kicap
1 sk sos ikan/garam
1 sk gula
1 sb cuka
2 sb pepperflakes/serbuk cili
1 sk minyak bijan
1 sk bijan *optional

Cara-caranya :-Basuh daun salad dan tos-kan. Selepas itu koyakkan daun salad.Campur kesemua bahan sos, lepas tu masukkan salad.. 

Tara... dah siap... ok boleh kunyah2 depan TV !

2 comments:

  1. ala2 pedas ni ... mcm mkn kerabu pun ye juga kan ....silap2 mkn ngan ikan bakar pun sodap ni

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.