RESEPI : Bebola Kentang Berkeju - Monolog Aku Cuma Di Kiri

November 21, 2015

RESEPI : Bebola Kentang Berkeju

341580cacbbfda0402d965693789e8e3
Resepi simple lagi di hari Sabtu... emm lepas ni hakakkk nak bercuti ke Teratak Bonda dalam beberapa hari... turunlah viewer nanti... sobss... relakan je laa... nak buat macam mana... dah sampai seru nak balik... haha...

RESEPI CHEESE BALL KENTANG
Bahan-bahan :-
  • 1 cawan kentang lenyek
  • 1 sudu teh serbuk bawang putih
  • 1 tangkai daun bawang - dicincang
  • 1 sudu besar tepung jagung
  • 1 sudu teh garam
  • 1 biji telur
  • 3 sudu besar serbuk roti
  • Mozarella cheese (potong dadu, agak2 muat untuk satu ketul bebola)
Cara-caranya :-
  • Kentang lenyek dicampurkan dengan garam, serbuk bawang putih, tepung jagung & daun bawang cincang.
  • Bulatkan kecik2 lepastu leperkan di tengah dan masukkan satu ketul cheese, bulatkan semula.
  • Celupkan dalam telur dan kemudian dalam serbuk roti.
  • Goreng hingga kekuningan. Siap.
Ok, silakan makan... kbai ~

2 comments:

  1. Salam singgah sabtu dik....sedapnya bebola kentang berkeju tu...tengok keju dia meleleh² tu buat terliur....hihi...

    ReplyDelete
  2. Mak aii..sedapnya. Dah ler belum sarapan lagi. Boleh cuba nih. Anak2 akak mesti suka.

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.