Bedak Cuticura Yang Lejennnn....! - Tunsha Ayunie Punya Belog

November 28, 2015

Bedak Cuticura Yang Lejennnn....!

12289681 10203863047496883 7285366889759750843 n
(Gambar hasil tangkapan Smartphone buruk)

BEDAK CUTICURA YANG LEJEN | Memang lejen kan bedak ni?? zaman dulu2 manalah kita nak pakai bedak wangi2... kalau ada yang bagi hampers kat mama tu merasa laa pakai Johnson&Johnson.... kalau tak.. bedak Cuticura ni je laa... bau kampung, tapi menggamit kenangan...

Aku memula nak beli bedak Johnson&Johnson aritu tapi sebab aku nampak bedak Cuticura ni plus aku rindu arwah opah, so aku ambik je.... lagipun badan aku mengalami gatal2 teruk sejak dialisis ni... bedak ni elok....

Teringat arwah opah dok tepek2 bedak ni kat muka kami adik beradik... macam zombie pun ada... Ya Allah.... 9 tahun dah arwah meninggalkan aku... tapi aku masih terdengar suaranya... cara dia membesarkan kami dengan buluh garu belakang... cara dia pujuk aku bila aku merajuk bawah sofa... dialah yang suap aku makan... mandikan aku ketika sebesar tapak tangan....

Damailah disana, Opah ~

3 comments:

  1. tok aku slalu guna bedak ni....kadang2 tu aku buat main...konon2 pakai mask la....bertampung habis....hahhaha...serious lejen gila bedak ni...

    ReplyDelete
  2. Teringat iklan bedak cuticura ni. Akak pun macam sha,..kalau gatal2/ruam suka guna bedak ni. Kalau tak jumpa, baru beli bedak Johnson yg ada honeysuckle tu :)

    ReplyDelete
  3. memang bau boleh membangkitkan memori kan..Arwah nenek kita suka bedak Agnesia..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.