Ini Makanan Yang Menambahkan Sakit Kepala - Monolog Aku Cuma Di Kiri

October 05, 2015

Ini Makanan Yang Menambahkan Sakit Kepala



Sakit kepala memang sinonim dengan manusia... Kekadang banyak fikir pun boleh menyebabkan sakit kepala... salah makan pun boleh sebab sakit kepala... ada sebab sakit kepala akibat darah tinggi... macam aku arrr.... garam pun tak boleh banyak....

Tapi korang perlu elakkan diri makan benda2 yang lebih mengakibatkan sakit kepala... kang jadi sewel macam aku... nazak sangat sampai hantuk kepala kat dinding... fuhh lega ~



PISANG - Jangan korang pepandai mengambil pisang masa kepala korang tengah sakit sebab ianya mengandungi kompaun tyramine yang tinggi... Ianya akan menambahkan sakit kepala korang sampai tak boleh nak angkat...




KOPI - Minuman yang menyegarkan ketika bangun pagi tapi bukan ketika korang sakit kepala... tapi kalau degil jugak, cubalah ! Rasa macam nak ambil tukul ketuk kepala sendiri.. haha ! Kopi mengandungi kafein yang tinggi sangat dan tak bagus bila korang sakit kepala... kang terus effect jadi migrain.. lagi sakit wooo




COKLAT - Mengandungi kafein sama macam kopi dan tidak baik untuk kesakitan kepala... Walaupun hakikatnya coklat mampu hilangkan stress, tetapi ianya tak mampu hilangkan sakit kepala ye kekawan...




AISKRIM | How about icecream?? Hahhh kajian mendapati mengambil aiskrim semasa sakit kepala akan menerukkan lagi keadaan korang...




KEJU | Mempunyai tyramine sama seperti pisang... yang akan mengundang malah menambahkan sakit kepala...
-
-
-
-
-
Oleh itu elakkan makanan & minuman di atas ye... Dah sakit kepala tak boleh hadap, makanlah ubat... sapulah minyak cap kapak sampai kuyup rambut kau..... Aku dulu arwah opah siap perap kepala aku dengan air asam jawa lagi... lena tidooOoo..

Moga bermanfaat ye :)

2 comments:

  1. uncle kalau tak minom kopi... mau sakit kepala!

    huhuhu

    ReplyDelete
  2. huahua.. semua sedap.. kalo hidang depan mato ngap jugak..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.