Selamat Hari Malaysia ! 16 September 2015


Belum terlambat kot untuk aku ucapkan Selamat Menyambut Hari Malaysia kepada rakyat Malaysia... Hari Malaysia disambut untuk memperingati penubuhan persekutuan Malaysia di tarikh yang sama pada tahun 1963.. info lain silalah ke wikipedia ye.. mihmih

So... korang buat apa cuti2 ni...?? Aku dengan Is tadi dah bersiap nak ke Pusat Zakat alkisahnya... Is dah mandi, aku tido lagi... lastly dia kejut aku and bagitahu...

"Sayang ! Harini kan Hari Malaysia.....? "

aku macam --------- "ohhh...." hahaha ! Tetiba rasa semangat patriotik aku hilang... entah... aku rasa bosan hidup dalam Malaysia yang dipenuhi sampah sarap & manusia keliling aku prejudis dan takde daya sivik dalam diri... 

------- entah,. pendapat aku je :)
Aku bersyukur menjadi rakyat Malaysia yang makmur satu ketika dulu... DULU.... emm... sekarang?? Aku rasa mati kering di negara sendiri...

Apapun... aku masih berharap perubahan di dalam Malaysia ni... aku teringin nak tengok Malaysia bersih tanpa sampah sarap di sungai atau kawasan2 pembuangan sampah yang tidak sepatutnya... Aku teringin nak seorang pemimpin yang berwawasan...

... Bukannya jenis duit berbilion tapi repair gigi pun tak mampu :) maaf.... Ini sekadar harapan aku untuk Malaysia.... aku rindukan Malaysia yang aman & makbur tanpa konspirasi ~~~ hahhhh HARAPANNN ~~~ muahahahaha

sekian.

Selamat Hari Malaysia ! 16 September 2015 Selamat Hari Malaysia ! 16 September 2015 Reviewed by Tunsha Ayunie on September 16, 2015 Rating: 5

No comments

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.