September 21, 2015

Mereka Ini Mati, Tetapi Hidup Kembali..

10174981 10202267053758037 3971281956598307211 n
Sebab muka terlalu "serabai"
maka kita buat pembedahan plastik surgeri kejap..

Dalam gambar yang bersama aku ini adalah... Norzam Iskandar, dia suami aku.. Dia dilahirkan sebagai seorang yang normal tanpa cacat celanya... Namun perjalanan hidupnya yang tragis, akibat manusia lain... dia menanggung akibatnya...

Umur 11 tahun.... dia hanya naik basikal macam biasa waktu petang... Tiba2 datang seorang manusia hati syaitan... melanggarnya dan kemudian dia jatuh... Dia cuba untuk bangun... tapi datang lagi seorang manusia berhati syaitan , mengambil kayu dan memukul belakangnya sehingga tulang belakangnya patah... Tak habis dengan itu, lengannya dikepak umpama mengepak kepak ayam...

Dia tidak sedarkan diri dan koma lebih kurang 2 tahun setengah... Kalau dilihat keadaannya mungkin orang menganggap dia sudah tiada sehinggalah dia sedar dan doktor mengesahkan suami aku akan lumpuh sampai bila2... Tetapi suami aku tak gentar dan putus harapan... dia berlawan dengan jasadnya sendiri dan akhirnya dapat berjalan tanpa bantuan wheelchair... walaupun jasadnya bukan lagi normal.. (rujuk gambar)...

Sebenarnya banyak lagi kisah benar tentang mereka yang berjuang untuk hidup selepas mengalami trauma yang berhampiran... »»» Mereka Ini Hampir Menghadapi Mati Tetapi Hidup Kembali ««« Semasa aku baca kisah2 mereka ni... terus terbayang muka suami... tetiba sebak tau... sentap sangat hati ini...

Tak ramai yang mampu berjuang untuk hidup... segalanya dari hati... Agi idup agi ngelaban ~ Selagi hidup selagi itu melawan...

10 comments:

  1. Allah SWT mengurniakan kekuatan mental dan fizikal untuk meneruskan kehidupan...

    ReplyDelete
  2. Dia juga beruntung sebab ada seseorang yang kuat untuk menyokong dan melengkapkan hidupnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah Kak Diana... selagi ada kudrat diri ni :)

      Delete
  3. Allahu. Sungguh kuat suami akak. Akk bertuah sangattt2 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakala hakak fikir bertuah sangat ke hakakk ni... tapi yes, hakakkk memang bertuah sebab suami hakakk sangat menyayangi hakakkk

      Delete
  4. Ya Allah ...aku doakan ko dan suami diberi keberkatan dalam kehidupan dah dipermudahkan segalanya ..smoga Allah sajaha dapat membalas perbuatan org2 itu ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks beb... ameen... moga makbul doa kau eima... memang Tuhan je dapat balas perbuatan orang2 tu...

      Delete
  5. Ya Allah. .. Besarnya ujian Allah... Tapi dia sgt tabah.. Alhamdulillah.. Dan tahniah...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.