Air Liur Basi Yang Berkhasiat ! - Monolog Aku Cuma Di Kiri

September 14, 2015

Air Liur Basi Yang Berkhasiat !



Tajuk geli tapi info yang aku nak bagi ni tidaklah menggelikan sama sekali tau malah bermanfaat untuk korang yang menjaga kesihatan & awet muda... ceyyyceyyyceyyy suka lettewww....

So itulah... aku nak bagitahu betapa eloknya minum tanpa memberus gigi terlebih dahulu... Kekadang kita nampak benda tu jijik sebenarnya bagi manfaat pada kita tau... Tok Aunty aku memulakan pagi dia meminum segelas air kosong (tanpa memberus gigi) dan sesudu minyak zaitun (satu sudu minyak zaitun dan telan begitu je)... Walaupun dah berpangkat nenek.. dia tetap cantik awet muda walaupun ada kedut2 halus... 

ehh normally laa kitaran hidup ada kekedut kan... respect beliau tak inject botox...

KELEBIHAN AIR LIUR BASI ~

Air liur basi ni membantu sistem pencernaan badan kita tau.. Ramai tak tahu air liur basi adalah penawar semulajadi paling mujarab.. Tapi airliur basi korang sendiri laa... jangan arr gigih pulak mintak airliur basi orang lain... haha !

Apabila bangun dari tidur, terus minum air kosong segelas.. Rasulullah SAW sepanjang hayatnya akan meneguk segelas air putih terlebih dahulu sebelum beliau bersugi dan berwuduk untuk menunaikan solat subuh...

Tapi, sebelum tidur.. pastikanlah korang gosok gigi dulu ye... kita kan nak tidur pun dalam keadaan bersih tau..!

Moga bermanfaat :)

2 comments:

  1. alhamdulillah bagusnya kekadang kita tk lalu no buat mcm tu, tpi kalau Rasulullah buat siapa lah kita ni kan kalau rasa geli nk buat kan Tun..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.