Sabar Yang Indah

Assalamualaikum wbt, and morning...

Aku kalau cerita pasal sabar ni memang dah melugai... asyik sabar dan sabar tanpa membuahkan hasil apapun... lagi dikeji.. dikutuk.. dihina adalah.... ni kalau luah kat sesiapa... mesti depa suruh sabar... comfirm punya...

Aku boleh sabar menunggu apapun.... tapi aku kurang sabar bila orang jentik aku... err.. maksud aku, bila aku diam, masih ada yang sibuk mencari kesalahan aku.... aku terfikir... depa ni tak penat ke kumpul dosa?? terlalu banyak pahala sehingga tak takut aniaya orang lain??


Jujur je laaa aku dah letih dengan sikap sesetengah manusia macam ni... tapi ini lumrah dunia kan... kau takde duit, takde kerja... terlanjur buat dosa... maka orang hanya akan bahagia bercerita tentang dosa yang kau lakukan... Cuba kalau kau berharta? Orang tak nampak dah dosa2 kau tu...

Aku dissapointed sikit... itu baru cerita bab dosa aku buat...
Cuma aku selalu tenung ke langit.... tanya diri sendiri... kenapa ada saja perkara yang datang kepada aku, dan biarkan aku dalam keadaan tertekan?

Sabar Yang Indah Sabar Yang Indah Reviewed by Tunsha Ayunie on August 18, 2015 Rating: 5

1 comment

  1. memang pun..itu lah kehidupan..bila kita ada kelemahan,orang akan guna kelemahan kita tu untuk buat kita tunduk pada diaorang...Mengambil kesempatan sampai tak tahu yang kita manusia sama je macam diaorang jugak..Diaorang fikir ,diaorang lebih mulia daripada kita jadi boleh buat macam2 kat kita..Ingat kita tak mampu nak lawan kot..jangan risau..doa banyak2..Minta diringankan sedikit kesulitan .. sambil tu anggap saja ianya kifarah..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.