July 13, 2015

Penjelasan Amukan Low Yat !


#trendingLowYat kemain lagi... abah aku pun eksaited amik tahu... teruk jugak gaduhnya... macam2 video pasal kes Low Yat ni.... sampai katanya pepagi depa gaduh teruk... pecah kaplaaa habih !

Satu aduan telah dibuat oleh seorang penjual, See Min Ho,28,  secara tidak langsung tetap menerima kesan daripada kejadian tersebut.


See Ming Ho adalah pemilik kedai Lenovo yang berada berhampiran KFC...  Menurut penerangan See Ming Ho, kejadian tersebut berpunca dari seorang lelaki yang berpura-pura ingin membeli sebuah smartphone jenis Lenovo S860. Namun ketika See Ming Ho ingin mengambil "free gift" yang datang sekali bersama phone tersebut, lelaki tersebut telahpun hilang bersama phone jenis Lenovo S860 tersebut. Kejadian berlaku lebih kurang jam 5:30 petang kelmarin. 
"Saya jerit dan didengari oleh staff Oppo yang kemudiannya menghalang suspek daripada keluar dari bangunan", jelas See Ming Ho.
Menurut The Star Online, Lenovo S860 yang berharga RM799 itu tidak dijumpai bersama suspek yang ditangkap dengan bantuan pekerja Oppo itu.

Menurut See Min Ho, penilaian orang ramai tentang kes ini bahawa kedai Oppo telah menjual telefon bimbit tiruan adalah tidak benar
"Mereka hanya membantu saya menangkap lelaki itu. Dia mencuri dari kedai saya (Lenovo)", jelas See Ming Ho. 
Menurutnya suspek, seorang lelaki yang tidak berpuas hati datang kembali ke Low Yat bersama sekumpulan kawannya dan menyerang pekerja dan premis Oppo..

Sumber - Oh ! Media

Dari aku :- Kalau nak kata kedai Oppo jual barang palsu, itu syarikat & kedai berlesen... mana boleh jual barang palsu... aku terhidu bau perkauman di sini... stop to be rasist laa... orang lain dah merdeka, korang masih nak gaduh hanya sebab 1 henpon yang dicuri.. benda bley settle luar... tapi korang pilih jalan ni...

Selamat datang ke era penjajahan :)

4 comments:

  1. Lu jgn nak spin crita la cibai..stakat buat report aku bleh..kasi bukti maa

    ReplyDelete
  2. HMM..SALAM IDIL FITRI AAF ZAHIR BATIN.

    ReplyDelete
  3. no komen jugak.. jawapan retis sngt kan..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.