Kisahnya Mee Goreng Mamak Dan Bawang Putih.......... - Tunsha Ayunie Punya Belog

May 23, 2015

Kisahnya Mee Goreng Mamak Dan Bawang Putih..........

mamak mee goreng2

Kisahnya hakakkk memang makanan rutin kat hospital adalah mee goreng mamak... hakakkk order plain je.. cuma ada tauhu.. sayur lain hakakk takmau... tapi hakakk suka sangat kalau depa letak bawang putih...

Cuma tempat hakakk order ni memang hakakkk pelik... yang masak tu depa letak bawang merah... padahal hero mee goreng mamak kan memang bawang putih?

Satu kerja lah setiap kali Tokis tolong order, mesti pesan... TARUK BAWANG PUTIH ! kalau tak hakakkk memang hilang selera nak makan mee tu...

Bawang putih dengan hakakkk... memang sukar dipisahkan... bau pun bau laaa... penambat selera hakakkk.... kalau masak kari pun hakakkk kutip bawang putih yang ditumis tu... buat masak lemak cili api pun hakakk ketuk bawang putih campak dalam kuah biar sampai lembut, hakakkk ratah... 

Salam Sabtu, 
Hakakkk rindu nak aktif macam dulu.. trafik makin jatuh... readers makin kurang.. tapi takpe ! Hakakkk di sini kerana minat hakakkk...

3 comments:

  1. kan?wajib ada bwng putih...teruskan menulis..rmai yg nk membaca

    ReplyDelete
  2. bawang putih baik utk kesihatan compare to bawang merah,,,,sis JM kalau masak mesti letak bawang putih byk!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn bawang putih sangat sedap dan lebih bagus ! Tapi lepas tu ketiak berbau... huwaaaaa

      Delete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.