Kabut Serangkai Mawar... Kisah Zaiton Sameon Yang Menyebakkan Dadaku... - Tunsha Ayunie Punya Belog

May 06, 2015

Kabut Serangkai Mawar... Kisah Zaiton Sameon Yang Menyebakkan Dadaku...

Hakakkk takdelaa layan Zaiton Ceritaku.. lakonan Nadia Aqilah tu... sebab hakakkk ingat cerita apalah sangat... lepas tu Tokis cakap itu cerita kisah benar Datin Zaiton Sameon... hakakk pun macam... ohhh...

Haha ! Hakakk minta tau lagu2 Zaiton Sameon cuma kisah dia tu hakakkk blur2 la sikit...
so kita bukak la sumber yang ada... ehh Wikipedia kan hadoooOoo...

Zaiton Sameon telah terbabit dalam kemalangan di Jalan Kuala Lumpur-Ipoh dekat Batang Kali yang turut meragut nyawa anak tunggalnya, Azirwan Abu Bakar berusia 13 tahun (ketika kejadian) pada 21 Februari 1990. Dalam kemalangan tersebut, van yang mereka naiki telah dilanggar lori. Seorang lagi turut meninggal dunia adalah pemuzik pengiring Zaiton, Ismail Shaari. Beliau (Zaiton Sameon) tidak sedarkan diri lebih kurang 11 tahun.

Gitulah ceritanya... sekarang Datin Zaiton dah pulih dah... hakakk memang sensitif cerita part kemalangan lah.. hilang ingatan lah... emm maklumlah hakakkk ni psiko & trauma terlebih.. 



Lagu fav' hakakkk...
sendu sampai lelehhh airmata pondan hakakk...

wuahahhaa !
PONDAN?

kbai.

3 comments:

  1. Tunsha pernah tgk Zaitin ceritaku x? sedih sgt kisah pasal dia... huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tadi tengok kat TV tapi tengok gitu je.. tak tahu cerita pasal Datin Zaiton... tapi ending tadi nangis jugak...

      Delete
  2. salah satu citer artis yg popular sgt dl sis... zaiton sameon mmg sgt2 popular, kemlaangan tu terus mengubah nasib dia... akak pun belum tgk citer tu... ramai juga la org dlm industri yg sngt femes dl akibat xcdent terus hilang dr industri...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.