TITANIC... Keangkuhan Yang Mengorbankan Nyawa... - Tunsha Ayunie Punya Belog

April 26, 2015

TITANIC... Keangkuhan Yang Mengorbankan Nyawa...

#TV2 #Titanic #Movie #TrueStory

Hahhh gittew... kemain laa nak hashtag bagai kan.... semalam hari Sabtu... cerita movie banyak tapi hakakkk tak berkenan satu pun... then bukak je TV2 ada plak citer peberet hakakk... bukan hakakk je kot... bley kata kat FB ramai jugak hapdet pasal Titanic ni... hakakk memang minat sebab cerita ni based from true story.... kira sejarah ler gittew kan...


Dah based from true story,
hakakkk selalu bayangkan diri sendiri atas kapal tu.

Sedikit info tentang Titanic | TITANIC merupakan kapal British yang membawa penumpang dan karam di Utara Lautan Anlantik. Ianya terjadi pada awal pagi 15 April 1912 selepas kapal tersebut bergesel dengan ketulan ais (Iceberg) ketika kapal itu dalam perjalanan dari Southampton yang terletak di UK ke New York City (US).

Ianya melibatkan 1,500 penumpang dan anak kapal. 

Sikit2 je info sudah lah ye.. lagipun search je Google bersepah sangat cerita pasal Titanic ni... ada yang betul, ada yang propa, sekian sekian sekian..... hahh pepandai korang laaa nak telaah sejarah Titanic ni macam mana.


Nak tau? beli je buku ni..

Hakakkk saja nak taip cerita tentang keangkuhan si pencipta kapal yang yakin tiada musibah yang akan terjadi pada kapal itu... betapa angkuhnya penumpang Kelas 1 sehingga merendahkan penumpang kelas bawah...

Akhirnya, malapetaka tidak terduga menjadi nyata apabila kapal yang sangat gah ini bergesel hanya dengan ketulan ais dan memusnahkan kapal yang gah tersebut... Hahh ! kejadian dia bergesel je, tapi terus meragut nyawa !

Masa tu... dah takde lagi istilah kelas keberapa.. semua masing2 cuba menyelamatkan diri sendiri... takde lagi rasa jijik dengan kelas bawahan... sanggup berhimpit di dalam kapal keselamatan... hahhhh mana pergi hang punya kelassssss sangat tu??

Jadikan pengajaran cerita cenggini.. kita tak selalu di atas pun....

2 comments:

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.