Manfaat Buah Epal Untuk Korang..

Siapa suka makan epal?? hakakk suka tapi tak boleh makan banyak sebab potasium sangat tinggi.. diingatkan hakakk bukanlah insan normal... banyak pantang larang hakakk kena follow.


Epal atau nama saintifiknya Malus Pumila, sangat sedap dan ianya tumbuh berkurun lama di Asia & Eropah... rasanya? Sedapppp lahhh sangat.... Epal banyak jenis, semua orang tahu tu tapi hakakkk sesaja nak taip.. hiks...

Epal banyak khasiat tau !

Khasiat Buah Epal :
  • Penjagaan tulang.
  • Bantuan Kepada Astma.
  • Mencegah Kanser.
  • Mencegah Alzheimer.
  • Mengurangkan Kolestrol.
  • Pengurusan Diabetes.
  • Menurunkan Berat Badan.


Epal jugak boleh divariasikan dalam pelbagai bentuk makanan... korang nak buat jammed ke.. aiskrim ke.. air ke... hahhh terserah laa macam mana pun korang mahu menikmati epal yang sedap tu... hakakkk suka apple pie je ! tapi homemade la, mekdi punya... hampeh !


Manfaat Buah Epal Untuk Korang.. Manfaat Buah Epal Untuk Korang.. Reviewed by Tunsha Ayunie on April 27, 2015 Rating: 5

2 comments

  1. akak suka makan epal kalau ada orang kupaskan, hehehe

    ReplyDelete
  2. kalau dapat fuji epal....krak kruk ooo bnyi diaaa!

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.