Antara 6 Lokasi Seram Di Seluruh Dunia

Banyak lokasi seram kat mukabumi ni lagi2 bila tempat yang lama tak didiami.. Biasalah makhluk halus memang suka pun tempat cenggitu... Teringat pulak Penjara Pudu yang dirobohkan.. orang cakap kawasan tu pun sangat seremmmmmmm.............

Ini pulak antara lokasi yang seram terdapat di celah2 dunia ni...


lokasi-seram-bikin-merinding-di-seluruh-dunia-pulau-boneka-2

1)Island Of The Dolls (Mexico)
  • Pulau yang berukuran kecil ini memiliki suatu aura... aura apa hakakk tak tau laa.. Katanya ada seorang lelaki yang tinggal daerah pulau ni, akan gantung patung sebuah patung mewakili setiap mayat perempuan yang dijumpai di pulau tersebut.

lokasi-seram-bikin-merinding-di-seluruh-dunia-hutan-aokigahara-2

2) Hutan Aokigahara - (Jepun)
  • Hutan ini memang dikategori seram oleh penduduk disini kerana ianya menjadi markas bunuh diri dan dipercayai ada aura jahat. Tanda larangan dipasang supaya yang memasuki hutan ini tiada niat yang tidak baik.

lokasi-seram-bikin-merinding-di-seluruh-dunia-helltown-2

3) Helltown (Ohio,USA)
  • Seram ke?? bagi hakakkk nama dia tak laa seram pun.. hahahha... Tapi tempat ni memang femesss la jugak dengan seramnya sebab banyak cerita seram yang berasal dari tempat ni.. wallahualam lerr... 

lokasi-seram-bikin-merinding-di-seluruh-dunia-leap-castle

4) Leap Castle - (Ireland)
  • Semasa pengubahsuaian istana ini, beberapa pekerja menemui sebuah gua bawah tanah atau dikenali sebagai oubliette . Mereka juga turut menemui 3 gerabak yang dipenuhi mayat !

lokasi-seram-bikin-merinding-di-seluruh-dunia-the-overtoun-bridge

5) The Overtoun Bridge (Scotland)
  • Jambatan ini adalah salah satu lokasi misteri di dataran Eropah dan juga menjadi markas membunuh diri. Difahamkan jugak anjing2 yang berkeliaran kat sini akan lompat dari jambatan tersebut.. haih

lokasi-seram-bikin-merinding-di-seluruh-dunia-villisca-murder-house-2

6) Villisca Axe Murder House (USA)

  • Josiah Moore dan adiknya ditemui dibunuh kejam oleh seorang pemuda misteri menggunakan kapak di rumah ini, tetap sampai sekarang pembunuhnya masih tidak ditemui.. Apa yang seram?? Penduduk disini selalu mendengar jeritan budak perempuan dari arah loteng.
Antara 6 Lokasi Seram Di Seluruh Dunia Antara 6 Lokasi Seram Di Seluruh Dunia Reviewed by Tunsha Ayunie on April 30, 2015 Rating: 5

8 comments

  1. Masuk situ baca yasin agak2 seram tak? Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahhahaa kalau dah seram... baca apapun terseram jugak kot Uda..

      Delete
  2. Best gak klu dapat pergi ke tempat2 seram ni.. tapi kena ramai2lah sbb klu sorang.. takott.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang best, Sha dengan sepupu selalu buat ghost hunter dulu :D

      Delete
  3. malaysia tak de lak dalam senarai tu...heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belum ada tempat yang seram sangat kot kat Malaysia ni.. haha

      Delete
  4. taknak pergi tempat seram-seram ni
    akak penakut, hehehe

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.