Aduhai.... Sedihnya Hidup Di Negara Sendiri.... - Tunsha Ayunie Punya Belog

April 12, 2015

Aduhai.... Sedihnya Hidup Di Negara Sendiri....

Alkisahnya sejak beberapa tahun ni wa memang tak boleh hidup tanpa minyak Cap Kapak... rasa macam tak indah je hari2 kalau takde minyak tu... entah apa yang addict sangat ntah !

Actually ada laa lagi beberapa titik dalam botol, so saja je laa nak beli spare, malas nak cari bila dah habis... so kalau dah habis minyak dalam tangan, masih ada stok dalam simpanan...

Balik dari hemodialisis semalam, singgah la kat Hospimart... Tokis nak topup so alang2 wa kirim je laa sekali minyak cap kapak tu.... sebelum ni harga boleh tahan... RM18.50.. kalau beli kat farmasi Zona, baru RM15+ gittew...




Semalam terkedu kami lakibini, Ya Allah... harga naik tak sama dengan kiraan GST... kenapa jadi macam ni?? akibat harga yang naik bagai nak gila... trauma kejap wa...

Duduk sesorang... nangis... sebak jugak... apa nak jadi kat negara ni?? kenapa rasa sangat susah di negara sendiri... beginikah rasanya ditindas...??

Ya, ramai peniaga ambil kesempatan atas nama GST.... dah laa wa lakibini tak kerja... makin sedih laa tengok harga barang semua naik... :(

PakJib... kasilah orang lain pulak memerintah... 

5 comments:

  1. biar betul..bukan hrha die bawah rm10 ke...ni sume sbb GST ..huhuh

    ReplyDelete
  2. Erk....minyak cap kapak pun....pelik tul....

    ReplyDelete
  3. pelik la peniaga2 ni...pdhl gst dorg blh claim balik,apesal dorg nak naikka harga.bengong la..._

    ReplyDelete
  4. mahainye sampai rm21 ... ya Allah

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.