Releven Dan Seronok Ke Tengok Orang Tua Melatah?

MELATAH - Salah satu penyakit saraf & psikologi, yang mengalaminya memang tak kira usia.. emm .. ada orang cakap, penyakit latah ni dari bebuat so terus melekat latah tu... tak tahu la kan... oh ya, yang ada penyakit latah ni... mostly Melayu la kan kan kan?

Sebenarnya bukan pasal latah sangat pun nak diceritakan kat sini, cuma persoalan yang timbul.. seronok sangat ke kita bila tengok orang melatah?? Seronok sangat ke kasi orang tu penat melayan kerenah kita yang mencucuk-cucuk mereka supaya melatah??

Mungkin kita geli hati tengok depa pakat melatah, joget sana joget sini ikut rentak kita...... seronok sangat lettew, mungkin.


Kejadian di hospital, Makcik Bakyah seorang yang kuat sangat melatah... 

Staff acapkali kacau dia especially staff lelaki.... adakala wa pun tergelak tengok Makcik Bakyah... tapi beberapa kali ni... wa jadi kesian sangat.... terfikir pulak maruah Makcik Bakyah yang tidak sedar orang jadikan dia badut kat situ...

Staff lelaki cucuk Makcik Bakyah sambil bercakap benda lucah, Makcik Bakyah terikut2... Termasuklah dengan mengerang segala bagai.... dia sungguh2 menjadi bahan tatapan ketawa berderai di unit dialisis....

Wa sedih, terbayang kalau itu mama... wa takkan diam je orang bikin wa punya mak malu macam tu...

Kesian si pelatah, mereka penat sebenarnya :)



Releven Dan Seronok Ke Tengok Orang Tua Melatah? Releven Dan Seronok Ke Tengok Orang Tua Melatah? Reviewed by Tunsha Ayunie on March 03, 2015 Rating: 5

18 comments

  1. sekali tgk mcm lawak juga..tp kalau brlebih2 kesian pun ada...yer lah org tua kan..patutnyer kita hormat bkn nyer jadi kan dia sbg bahan gurauan

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian depa, penat sangat asyik kena main ja...

      Delete
  2. Betul jugak...bayangkan kalau tu mak kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau mak sendiri memang kena tiaw la siapa yang cecucuk tu :D

      Delete
  3. tahu xpe..kalo skali dua blh accepted tp kalo dh sll, mmg kesian lah....jadi bahan lawak plak.... ish.kalo sy pn marah kalo mak sy org buat mcm tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kak mila? memang marah kalau orang over layan mak kita gitu..... memang sakit hati tengok makcik tu diperlakukan macam tu...

      Delete
  4. Itu dia yang sebenarnya. Akak tak berapa seronok tengok orang melatah selain nampak
    diperlakukan macam badut, tanpa sedar mereka juga mencarut ( biasanya ) dan mcm Aunie cakap juga kesian depa penat sebenarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Auni memang tak suka tengok si latah yang diusik... dulu selalu gak usik kekawan, tapi bila dah besar ni memang rasa kesian... lelagi orang tua.... selalu sangat diperlakukan macam badut...

      Delete
  5. betul.. sedihnya kalau orang buat mak kita macam tu. hmmm.. diaorang suka sangat mengusik. saya pun kadang2 melatah juga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaksha selalu hasben yang usik... tak ramai tahu kaksha ni melatah... hahahaha... membayangkan kalau mak kita yang kena camtu amat menyedihkan.....

      Delete
  6. betul...mereka penat...tak patut dijadikan bahan...

    ReplyDelete
  7. saya pun tak paham dengan mereka yang seronok
    dok tengok orang melatah ni, padahal benda tu memenatkan
    tak patut buat macam tu terutama kalau orang tu lebih tua
    mana rasa hormat, betullah kata TA, cer bayangkan kalau mak kita

    p/s-blog ni cam dah lainlah, tukar template ye? cantik =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe... blog memang lain sikit... thx yana !
      sha memang tak suka langsung tengok orang tua yang jadi mangsa...

      Delete
  8. Bagi saya mcm kesianlah.. kdg2 mmg ada org suka sgt menyakat org tua melatah.. mcm kesianlah.. mcm tak patut je mcm tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang tak patut tapi ramai yang buat....

      Delete
  9. berdosa sebenarnya sbb dah aibkan org dgn sengaja . utg makcik tu dapat pahala org yg usik dia ...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.